6

۱۹ تیرماه آغاز فراخوان جشنواره سیمرغ

  • کد خبر : 7845
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
۱۹ تیرماه آغاز فراخوان جشنواره سیمرغ
معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد از آغاز ثبت‌نام جشنواره طراحی و ساخت عروسک‌های شاهنامه از ۱۹ تیرماه خبر داد.

به گزارش شرق‌نگار، نشست خبری فراخوان طراحی و ساخت عروسک‌های شاهنامه با حضور جمعی از خبرنگاران در مشهد برگزار شد.

سید جلیل بامشکی با اشاره به اینکه فراخوان و ثبت‌نام جشنواره از ۱۹ تیرماه شروع و تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۲ انجام خواهد شد، افزود: شرکت‌کنندگان در دو بخش حرفه‌ای و مبتدی در جشنواره تقسیم‌بندی خواهند شد.

وی افزود جوایز جشنواره در دسته‌های مختلف از جمله طراحی عروسک بازی، ساخت عروسکی و ساخت عروسک نمایشی به برگزیدگان داده خواهد شد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در ادامه، گفت: فرایند داوری تا ۱۴ مهرماه ادامه داشته و ۱۵ و ۱۶ مهرماه همزمان با روز جهانی کودک، کارگاه های تخصصی برای طراحی و ساخت عروسک نیز برگزار خواهد شد و اختتامیه نیز در ۱۶ مهرماه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه، آدرس دبیرخانه دائمی فرهنگ‌سرای بهشت خواهد بود، افزود: اطلاعات فراخوان و همچنین زمان‌بندی جشنواره‌ی ساخت نمایش‌های عروسکی در سایت Festc.ir نیز قابل مشاهده خواهد بود.

مهدی لطفی، مشاور علمی جشنواره نیز با اشاره به اینکه تاکنون در کشور ما جشنواره‌ای به این شکل وجود نداشته است، افزود: تاکنون تنها جشنواره تئاتر عروسکی و جشنواره کودک همدان را داشته‌ایم که مختص اجرای نمایش بودند و این کار در مشهد منحصر به فرد بوده که نگاه به عروسک به عنوان اسباب‌بازی و عروسک به عنوان شخصیت نمایش دیده شده است.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=7845

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.