8
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران:

یکی از بزرگترین آرزوهای صنعت گردشگری ایران برگزاری جام جهانی فوتبال است

  • کد خبر : 4383
  • ۰۱ تیر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹
یکی از بزرگترین آرزوهای صنعت گردشگری ایران برگزاری جام جهانی فوتبال است
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران گفت: ما باید از ظرفیت های موجود در کشور نهایت استفاده را کرده تا بتوانیم صنعت گردشگری ایران را به جایگاه واقعی خود برسانیم.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، علی‌اکبر عبدالملکی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در نشست کمیسیون گردشگری و کسب‌وکارهای وابسته اتاق ایران و انجمن روابط عمومی ایران با بیان این مطلب، گفت: بسیار ناراحت کننده است که ما نتوانستیم از داشته های خود به نحو احسن استفاده کرده به گونه ای که کشوری مثل قطر که نه از لحاظ وسعت و نه از لحاظ جمعیت با ایران قابل مقایسه نیست، بتواند این کار بزرگ را انجام دهد.

وی افزود: مردم شمال کشور رغبت کمتری به پذیرش توریست و گردشگر در آن منطقه دارند لذا معتقدند سیستم و نظم آن منطقه در زمان جذب توریست به هم ریخته میشود و این مسئله مستلزم آموزش و زیرساخت مناسب است.

در ادامه جواد قاسمی، دبیر انجمن روابط عمومی ایران و دبیر انجمن متخصصان گردشگری ایران، گفت: صنعت گردشگری در حدود ۳۰ سال فعالیت داشته و صنعتی پر رونق بوده که ارتباط مستقیمی با محیط زیست نیز دارد.

وی با بیان این که ۵ درصد از کل آب‌های مصرفی خانگی است، گفت: سازمان محیط زیست ضوابط و قوانینی را در حوزه‌های زیست محیطی قرار داده که باید به آنها توجه شده تا بتوان محیط زیستی عاری از آلودگی را داشت.

در ادامه نیز حاجی‌زاده، در رابطه با ظرفیت‌های گردشگری و بهره‌وری آب، گفت: بهره‌وری در دنیا از دیدگاه آب و بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی به ازای هر متر مکعب در حدود ۳ دلار بوده و این در حالیست که در کشورهای متوسط ۵ دلار و کشورهای پیشرفته ۵۰ دلار بوده که میانگین جهانی آن نیز در حدود ۱۵ دلار است.

وی با بیان این مطلب که چه کاری باید انجام شود تا بهره‌وری آب را بالا ببریم، گفت: برای استقرار مدیریت بهره‌وری آب ۵ شاخص باید رعایت شود که به ترتیب پیاده‌سازی فرآیند بهره‌وری، داشتن و پیگیری مکانیزم بازخوردها، ارزیابی فرصت‌ها و همچنین ارزیابی مشکلات را داشته باشیم تا بتوانیم سودآوری و تامین طرح‌ها را احیا کنیم.

در ادامه شریعت‌مدار، رئیس پژوهشگاه آب و کشاورزی اتاق بازرگانی، افزود: بحران آینده ما بحران آب است به‌طوری که میتوان گفت دهه‌ی آبی آینده دهه‌ی ریاضت آبی است.

وی در ادامه گفت: ذخایر آبی ما از ۷۰ میلیون متر مکعب به ۴۰ میلیون متر مکعب کاهش پیدا کرده است و این در حالیست که سیر سعودی چاه‌های آب از دهه‌ی پنجاه از ۴۷ هزار حلقه به ۸۵۰ هزار حلقه چاه افزایش داشته است.

در این نشست، طی حکمی که از سوی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران ابلاغ شد، امیر سارخانی به عنوان زئیس کمیته مناطق نمونه تفریحی اقامتی کمیسیون گردشگری ایران انتخاب شد.

 

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=4383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.