17
در گفتگو با مدرس زبان عربی مطرح شد؛

زبان عامیانه مستقل نیست؛ شکلی از زبان عربی است

  • کد خبر : 2772
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
زبان عامیانه مستقل نیست؛ شکلی از زبان عربی است
یک‌ مدرس زبان عامیانه عربی گفت: زبان عامیانه یک زبان مستقل نیست، بلکه شکلی از زبان عربی است.

به گزارش پایگاه خبری شرق نگار، عبدالواحد عاصی خنفر در خصوص تفاوت زبان فصیح و عامیانه عنوان کرد: زبان عربی، زبان قرآن است و پیامبر الهی به این زبان سخن می گفت و پیام‌های الهی برای دعوت به دین اسلام به زبان عربی بوده است.
وی با بیان اینکه ملت‌های متمدن و غیر عرب، فرهنگ و تمدن جدید اسلامی شان را با آموختن زبان عربی آغاز کردند خاطر نشان کرد: آموختن این زبان، به عنوان اولین مرحله تعلیمی در جامعه اسلامی سبب شد دانشمندان مسلمان بیشترین کتاب‌های خود را به زبان عربی بنویسند و به این ترتیب علم با زبان عربی، قرابت زیادی پیدا کرد.

عبدلواحد عاصی خنفر همچنین در خصوص زبان عامیانه عربی با بیان اینکه زبان عامیانه یک زبان مستقل نیست اظهار کرد: این زبان شکلی از زبان عربی است، دیگر لهجه‌های زبان عربی مانند خلیجی، مصری، شامی و غیره.
این کارشناس زبان عربی یادآور شد: همواره باید به یاد داشته باشیم ممکن است برای قواعد و نکات بیان شده تبصره و استثنایی هم پیدا شود که در زبان عربی امری طبیعی است.

وی اضافه کرد: در زبان عربی دو نمونه آموزش وجود داشته که روش اول آموزش کتاب زبان عربی بوده که در دانشگاه‌های سراسر کشور ایران هم رخنه کرده و آنچنان کاربردی نبوده زیرا تنها دستور زبان می‌باشد، اما در روش دوم که همان آموزش با استاد نیتیو (NATIVE) می‌باشد به‌طور کامل و توسط استاد عرب‌زبانی که به دستور زبان و عامیانه عربی مسلط می‌باشد تدریس خواهد شد.

وی افزود: آموزش‌ زبان عربی در موسسه فرهنگی قرآنی شمیم وادی وحی ( بیت العربی ) توسط استاد عرب‌زبان تدریس شده و با این روش تدریس سالانه چندصد فراگیر در این موسسه آموزش کامل بان عربی را به روش صحیح فرا می‌گیرند.

 

زبان عامیانه عربی

زبان عامیانه عربی

 

عبدلواحد عاصی خنفر به خبرنگار پایگاه خبری شرق‌نگار، گفت: دو مجموعه جزوه که خلاصه دوسال آموزش کتاب‌های دستور زبان العربی بین یدیک بوده تهیه شده که علاقه‌مندان به زبان شیرین عربی می‌توانند جهت راهنمایی و کسب اطلاعات بیشتر با صفحه اینستاگرامی khanfar-vahid و همچنین شماره تلفن‌های ۰۹۱۵۷۱۷۵۷۳۶ و  ۰۹۱۵۸۲۲۶۷۵۹ ارتباط برقرار کنند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2772

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.