1
مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش مطرح کرد؛

مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب قدمی بزرگ در راستای عملیاتی‌کردن سند تحول بنیادین است

  • کد خبر : 10923
  • ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب قدمی بزرگ در راستای عملیاتی‌کردن سند تحول بنیادین است
مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش گفت: مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب در راستای عملیاتی کردن سند تحول بنیادین قدم‌های بزرگی برداشته است.

به گزارش شرق‌نگار، بهنام نیک‌نژاد شامگاه سه‌شنبه ۱٠ بهمن‌ماه در بازدید از مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب در مشهد گفت: رهبر انقلاب در سند تحول بنیادین به مبحث لزوم بازشناسی الگوی توسعه و پیشرفت تاکید جدی داشتند، مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب در راستای عملیاتی کردن این الگو قدمی بزرگ برداشته است.

وی با اشاره به سرعت زیاد نرخ رشد کشورها، تکنولوژی و انسان اظهار کرد: برخی مدارس با وجود فعالیت‌های بسیار خوبی که دارند، بعضا از این سرعت تحول جا می‌مانند اما امروز در این مجموعه شاهد بودیم که مرکز شتاب برای رشد و باروری هرچه بیشتر در کنار مدارس و خانواده‌ها خواهد بود.

مدیر کل مدارس و مراکز غیر دولتی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مجموعه‌های آموزشی همواره خواهان ارائه‌ی خدمات آموزشی با ارزش افزوده هستند، تصریح کرد: شتاب به دلیل اینکه توانسته این خلا را در سیستم آموزشی پر کند، بسیار ارزشمند است چراکه این‌گونه تحولی عظیم را در سیستم آموزشی کشور ایجاد خواهد کرد.

وی ارائه خدمات متنوع آموزشی و فرهنگی در مدارس غیر دولتی را اتفاق خوبی دانست و بیان کرد: همین خدمات متنوع موضوعی است که مردم و خانواده‌ها را مشتری این مدارس کرده است. ما در شهرها مدارسی داریم که از سوی مردم و خانواده‌ها مورد اقبال قرار نمی‌گیرند این مدارس باید از تجربه و دانشی که این مرکز طی بیش از دو دهه فعالیت در مدارس بعثت داشته است برای افزایش بهره‌وری و عملکرد خود بهره‌ببرند.

بهنام نیک‌نژاد اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش در مدارس در راستای اجرایی‌سازی منویات رهبری جشنواره‌ای برای ارائه‌ی ابتکارات و خلاقیت‌های مدارس غیر دولتی تدارک دیده تا به این منظور نوآوری‌های مدارس دیده شده و به دیگر مدارس تسری پیدا کنند.

وی افزود: لذا تمامی مدارسی که می‌خواهند نوآوری‌های خود را در حوزه‌های تربیتی، فرهنگی، پژوهشی و.. ارائه دهند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند هم‌زمان با این جشنواره بانک ابتکارات و تجارب تحول‌آفرین هم ایجاد شده تا تمامی مدارس کشور بتوانند به این بانک دسترسی داشته باشند.

منبع: مرکز نوآوری‌های آموزشی شتاب

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10923

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.