2
با حضور مدیران ارشد شرکت فرآیند نوین صندوق ذخیره فرهنگیان کشور:

برگزاری اجلاس شورای معاونین اداره کل و روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی

  • کد خبر : 10728
  • ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
برگزاری اجلاس شورای معاونین اداره کل و روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی
اجلاس شورای معاونین اداره کل و روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور مدیران ارشد شرکت فرآیند نوین صندوق ذخیره فرهنگیان کشور در مشهد برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، اجلاس شورای معاونین و روسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور مدیران ارشد شرکت فرآیند نوین صندوق ذخیره فرهنگیان کشور برگزار گردید.

طی این مراسم، صبح‌خیز رئیس هیئت مدیره شرکت فرآیند نوین فرهنگیان بیان داشت: آشنایی و آگاهی بخشی نسبت به کارکردها، چگونی سرمایه گذاری، شرکت‌های زیر مجموعه، درآمدها و آمار میزان مشارکت‌ها و تشویق به عضویت در صندوق ذخیره از اولویت ها و مسئولیت های تمامی اعضا محسوب میشود.

صبح‌خیز اشاره داشت: بر اساس برنامه‌های توسعه دوم، سوم، چهار، ششم و هفتم و مصوبات مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف به حمایت از صندوق ذخیره فرهنگیان میباشد.

وی افزود: درآمدزایی صندوق ذخیره، سود یا زیان دهی اقدامات صورت گرفته توسط  صندوق با توجه به شرایط اقتصادی کشور متغیر است.

رئیس هیئت مدیره شرکت فرآیند نوین فرهنگیان عنوان کرد: تلاش‌و پیگیری‌های دوساله تیم مدیریت جدید صندوق منجر به ترمیم خلل‌ها و زیان‌های به جامانده از گذشته هم در مجموعه شرکت‌ها و هم در بانک سرمایه بوده است. نزدیک به ۴۵۰هزار میلیارد ریال زیان انباشته بانک سرمایه با همت تیم دلسوز و متخصص صندوق جبران گردیده است.

وی اظهار داشت: صندوق ذخیره با تلاش های نیروهای انقلابی در این دولت دوره جدیدی از توسعه و پیشرفت را در پیش دارد و حضور و مشارکت هرچه بیشتر فرهنگیان و مطالبه‌گری آنها، هر چه بیشتر به این رشد کمک خواهد کرد.

در ادامه صدقی دبیر کمیته عالی ارزش مالکانه صندوق ذخیره فرهنگیان با تشریح نحوه و فرمول محاسبه ارزش مالکانه هر یک از اعضای صندوق، بیان کرد: ابتدا پارامترهای ورودی شامل واریزی عضو، واریزی دولت و سود ناشی از عملکرد صندوق در نظر گرفته شده و سپس بر اساس شاخص تورم بانک مرکزی از سال ۱۳۷۴ به بعد، تعداد سهم هر عضو محاسبه شده است.

وی افزود: برای استخراج فرمول محاسبه ارزش مالکانه هر یک از اعضا، شاخص‌های واریزی‌های عضو، واریزی کمک دولت معادل واریز عضو، سود عملکرد ناشی از واریز عضو و کمک دولت، محاسبه ارزش فعلی ریال‌های واریزی اعضاء، نرخ تنزیل شاخص تورم ماهانه بانک مرکزی توسط اساتید دانشگاه و خبرگان اقتصادی کشور طی جلسات متعدد کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برای همه بازنشستگان عضو صندوق از ابتدای تأسیس تا پایان اسفند ۱۴۰۱ گواهی موقت سهام صدر شده است، یادآور شد: فرهنگیان می‌توانند از طریق سایت صندوق ذخیره، برگه سهام خود را مشاهده کنند.

منبع: آموزش و پرورش خراسان رضوی

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10728

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.