3
به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار شد؛

آئین افتتاحیه «نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد

  • کد خبر : 9973
  • ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲
آئین افتتاحیه «نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد
آئین افتتاحیه «نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه شرق کشور در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، آئین افتتاحیه «نمایشگاه اسناد کتاب و کتابخوانی در گذر تاریخ خراسان» به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مشارکت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه شرق کشور با حضور حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ مجتبی محمودی، مدیر سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منطقه شرق کشور؛ حجت‌الاسلام‌ و المسلمین حسن افکار، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و جمعی از علاقمندان در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد برگزار شد.

در مجموع ۳۰ برگ سند از قدیمی‌ترین اسناد حوزه کتاب و کتابخوانی مرتبط با خطه خراسان بزرگ از سال ۱۲۸۸ شمسی احصا شده که پس از انتخاب اولیه در قالب ۱۴ موضوع به نمایش گذاشته شد.
با توجه به اینکه در هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار هستیم تلاش شده تا در این نمایشگاه به این سه مولفه توجه کافی و وافی شود. از مولفه‌های دیگر مورد توجه در این نمایشگاه جلوه‌های بصری تصاویر بود.
قدیمی‌ترین سند مربوط به سال ۱۲۸۸ و شامل حکم استخدام فردی به نام علوم الوزار است که به عنوان کتابدار، آرشیو نویس و مدیر ضبط در خراسان فعالیت می‌کرده است.
همچنین در بخشهایی از نمایشگاه شاهد فهرستی از کتابها، نامه نگاری‌ها، مکاتبات کتابخانه‌های استان با وزرات فرهنگ وهنر وقت، آمار و اسناد مربوط به تاسیس کتابخانه آستان قدس رضوی نیز هستیم.

گفتنی است، بازدید از این نمایشگاه برای عموم آزاد است.

منبع: کتابخانه عمومی خراسان

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=9973

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.