2

آلمان سفیر ایران را احضار کرد | جزئیات درباره تکرار اتهامات اثبات‌نشده

  • کد خبر : 11633
  • ۰۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۳
آلمان سفیر ایران را احضار کرد | جزئیات درباره تکرار اتهامات اثبات‌نشده
دولت آلمان روز چهارشنبه ضمن تکرار اتهامات اثبات‌نشده در خصوص دست‌ داشتن نهادهای ایرانی در حمله به کنیسه‌ای در «بوخوم» در سال ۲۰۲۲ سفیر ایران را احضار کرد.

به گزارش شرق‌نگار،‌ دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد سفیر ایران را به دلیل تلاش نهادهای مرتبط با این کشور برای حمله به یک کنیسه در سال ۲۰۲۲ احضار کرده است.

یک فرد آلمانی-ایرانی در ماه دسامبر در ارتباط با این اتهام به تحمل ۲ سال و ۹ ماه حبس محکوم شده بود. برلین ادعا می‌کند متهم قصد حمله به این کنیسه داشته اما حمله او با پرتاب یک بمب آتش‌زا به ساختمان مدرسه‌ای در مجاورت آن کنیسه ناکام مانده است.

دادگاهی در دوسلدورف که به این پرونده رسیدگی می‌کرد در آن زمان مدعی شده بود که این حمله با کمک «نهادهای مرتبط با دولت ایران» طراحی شده است.

وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه در حساب کاربری خود در شبکه ایکس اعلام کرد که پس از دریافت یک اطلاعیه مکتوب در خصوص حکم این متهم سفیر ایران را احضار کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده بود: «ما اکنون این حکم را در اختیار شریکان اروپایی خود و نهادهای اروپایی قرار خواهیم داد و درباره گام‌های بعدی بررسی‌ها را انجام خواهیم داد.

آلمان پیش از این کاردار ایران را در ماه دسامبر در ارتباط با این حادثه احضار کرده بود.

دولت آلمان سندی برای تأیید ادعاهای خود در این حادثه ارائه نداده است. برلین از جمله کشورهای فعال در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ در ایران بود. این کشور در تلاش بود از طریق کارزارهای رسانه‌ای جریان‌های اغتشاش را تقویت کند.

منبع: همشهری‌آنلابن

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=11633

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.