7
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی عنوان کرد:

ثبت ۱۳۰ وقف جدید در یکسال گذشته

  • کد خبر : 9137
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۴
ثبت ۱۳۰ وقف جدید در یکسال گذشته
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در یکسال گذشته بیش از ۱۳۰ وقف جدید به ثبت رسیده است.
حجت‌الاسلام احمدزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته وقف برگزار شد، با اشاره به ثبت و تثبیت اسناد مالکیت موقوفات در استان، افزود: ۹۰ درصد اسناد اجاره در استان به ثبت رسیده است و ۶۵۹ رتبه سند اجاره جدید نیز تنظیم شده است.
وی گفت: اجرای نیات واقف واجب شرعی خواهد بود و امسال همچنین در این هفته در ۱۲ شهرستان همایش ” حامیان وقف” برنامه ریزی شده و همایش استانی نیز در ۱۶ مهرماه برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی،  عنوان کرد: ۵۲ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۲ هزار و ۶ کیلووات ساعت برق در بقاع متبرکه انرژی تولید می‌کند و در پروژه‌های کشاورزی، تولیدی و خدماتی موقوفات و بقاع متبرکه ۷۷۴ هزار و ۶۸۰ نفر نیز به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار هستند.
حجت‌الاسلام احمدزاده گفت : در یک ساله گذشته مبلغ ۱۷۵ میلیارد تومان در اجرای نیت امینانه و حدود همین مبلغ صرف توسعه احیای وقف و موقوفات شده است. همچنین در همین مدت زمانی ۱۳۰ وقف جدید به ثبت رسیده است. ۳۵ هزار متر مربع پروژه عمرانی در موقوفات انجام و ۶ هزار پروژه سرمایه گذاری شده است که ۱۲۹ میلیارد تومان هزینه این دو مورد بوده است.
وی در خصوص فعالیت‌های هفته وقف نیز گفت: در این هفته تعدادی پروژه افتتاح می‌گردد. نیروگاه‌های خورشیدی، پروژه‌ محوطه سازی، مجموعه‌های خدماتی، راه دسترسی از جمله این پروژه‌ها خواهد بود. همچنین ۴ پروژه در شهرستان‌های گناباد، سبزوار و ناحیه ۳ مشهد کلنگ زنی تامین اعتبار شده، انجام می‌گیرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، گفت: در استان خراسان رضوی ۱۷۱ نفر امین موقوفات علاوه بر هیات امناء شناسایی شده‌اند که جذب و احکام آنها صادر گردیده است که وظیفه اداره موقوفات را برعهده دارند. این کار باعث افزایش ۴۰ درصدی عوابد موقوفات شده است.
لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=9137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.