2

برگزاری همایش منشور روحانیت در اسفندماه

  • کد خبر : 10409
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
برگزاری همایش منشور روحانیت در اسفندماه
همایش منشور روحانیت با موضوع حکومت اسلامی در زمان غیبت در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شرق‌نگار، اولین نشست خبری همایش منشور روحانیت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه، دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان و حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در مرکز حوزه‌های علمیه خراسان برگزار شد.

در ابتدای نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین علی خیاط، مدیر حوزه‌ علمیه خراسان، گفت: هدف از برگزاری این همایش، آشنایی و ارتباط اساتید، طلاب و عموم علاقمندان با منشور روحانیت، باز نشر محتوای منشور در فضای خبری، ارج نهادن به پیام تاریخی امام و بکارگیری ابزار هنری خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مخاطبین اصلی منشور روحانیت، مبلغین و کسانی هستند که تریبون دارند، افزود: غرق شدن در احکام عبادی و غافل شدن از احکام سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، آسیب عدم دخالت در سیاست، فضیلت شمردن جمود و گوشه نشینی، فاصله گرفتن از علوم روز، کناره‌گیری از مسئولیت اجتماعی و شانه خالی کردن از مسائل جامعه و مردم، از جمله این آسیب‌ها است.

وی بیان کرد: این منشور ۱۰۰ روز قبل از ارتحال امام خمینی (ره) نگارش شده است و پنجمین همایش منشور روحانیت نیز در ۳ اسفندماه برگزار خواهد شد و موضوع تخصصی امسال حکومت اسلامی در زمان غیبت است.

حجت‌الاسلام خیاط تصریح کرد: این منشور فقط اختصاص به روحانیت ایران ندارد. همایش منشور روحانیت در حوزه علمیه نجف نیز همزمان با ایران خوانده می‌شود. اختتامیه همایش سوم اسفند است. هم اکنون خوانش دوباره این منشور در مباحث انجام می‌گیرد. ویژگی همایش امسال این است که به گفتار و همایش خلاصه نمی‌شود بلکه از دیگر هنرها نیز استفاده شده است.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=10409

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.