2

برگزاری مانور عملیات زمستانه ۳ دی‌ماه در مشهد

  • کد خبر : 10348
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۱
برگزاری مانور عملیات زمستانه ۳ دی‌ماه در مشهد
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: مانور عملیات زمستانه در دی‌ماه برگزار می‌شود تا آمادگی خود را جهت فعالیت زمستان پیش رو کامل کنیم.

به گزارش شرق‌نگار، مهدی یعقوبی امروز در نشست خبری در خصوص آغاز عملیات زمستانه مشهد، اظهار داشت: با توجه به اینکه هر ساله خدمات شهری در فصل‌های مختلف برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای دارد؛ در فصل زمستان نیز عملیات‌هایی را در زمان بارش باران و برف انجام می‌دهد و با توجه به حجم فعالیت‌ها و تنوع خدمات شهرداری تمام کارکنان در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه خدمات شهری در ایام سال به صورت دو یا سه نوبته فعال هستند، همچنین در بعضی فصول نیاز است خدمات ویژه‌ای ارائه شود تا خللی به خدمات‌رسانی عادی وارد نشود و در فصل زمستان نیز با توجه به احتمال بارش باران، برف و یخبندان باید آمادگی‌های لازم را داشته باشیم.

وی بابیان اینکه ١۶۰۰ کیلومتر کانال در شهرمشهد وجود دارد، افزود: ۳۲۰ کیلومتر از این کانال‌ها نیاز به لایروبی داشت که برطرف شد، اما در نقاط مستعد آب افتادگی داریم که در این محدوده‌ها چاه‌های جذبی حفر شده و تاکنون بیش از ۱۴۰ مورد حفر و لایروبی داشته‌ایم، همچنین ۱۷۰ چشمه سرویس‌ بهداشتی تا پایان سال جاری ساخته می‌شود.

فعالیت ۱۵۵ دستگاه تانکر جمع‌آوری آب‌های سطحی در عملیات زمستانه

یعقوبی گفت: انواع تجهیزات، پمپ‌ها و امکانات در انبار حوادث نیز داریم و متناسب با نوع نیاز به سطح شهر اعزام می‌شود، همچنین بیش از ۶ هزار نیروی کارگری و ۱۵۵ دستگاه تانکر جمع‌آوری آب‌های سطحی برای زمستان سال جاری پی‌بینی شده و ۲۰۶ دستگاه برف‌روب، ۷۰۰ عدد باکس شن و نمک و ۲۰ باب سوله نگهداری تجهیزات و انبار نمک را در سال جاری پیش‌بینی و تجهیز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ۱۵۵ دستگاه تانکر در بخش جمع‌آوری آب سطحی ۵۱ دستگاه قابلیت نصب بیل برف روب در صورت نیاز را دارا هستند، همچنین ۲۷۱ دستگاه انواع پمپ (الکترو پمپ کف کش و لجن کش – موتور پمپ های سیار و خود مکش)، ۳۱ مورد سپتیک جمع‌آوری آب سطحی و ۱۶۰۰ کیلومتر طول کانال هدایت آب سطحی در زمستان امسال آماده خدمت‌رسانی به شهروندان شده است.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد، خاطرنشان کرد: ۲۲۰ نقطه آب افتاده و تجمع آب جدید در سال ۱۴۰۲ شناسایی و بیش از ۳۲۲ کیلومتر کانال های هدایت آب سطحی لایروبی شده است. همچنین ۱۴۳ حلقه چاه جذبی در نقاط فاقد شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و نقاط مستعد آبگرفتگی حفر و لایروبی شده و سامانه‌های ارتباطی و نظارت تصویری بروزرسانی و ارتقا یافته است؛ ضمن اینکه از تجهیزات و امکانات موجود در انبارهای حوادث غیرمترقبه در سطح مناطق و رفع نواقص احتمالی نیز بازدیدهای داشته‌ایم.

یعقوبی بیان کرد: تامین مواد یخ‌زدا، بازدید از تاسیسات سطوح غیر همسطح، آموزش عوامل کارگری، برگزاری مانورهای لحظه صفر در مناطق، اعلام نقاط بحرانی به حوزه معاونت عمرانی جهت رفع نواقص، حذف کارتکس و هوشمندسازی فرآیند ثبت صورت وضعیت‌های حوادث، به‌روزرسانی دستورالعمل‌ها و فرآیندها از دیگر اقدامات این معاونت است.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۵ میلیارد تومان در ۸ ردیف که عمدتا لایروبی کانال های هدایت آب سطحی، حفر و لایروبی چاه‌های جذبی، تامین تجهیزات حوادث غیر مترقبه، خرید شن و نمک و باکس شن و نمک بوده تاکنون توزیع و هزینه شده است. مانور عملیات زمستانه نیز ساعت ۹ صبح روز شنبه سوم دی‌ماه برگزار خواهد شد تا آمادگی خود را جهت فعالیت زمستان پیش‌رو کامل کنیم.

تکلیف دولت است که سهمیه فضای سبز را در نظر بگیرد

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با بیان این مطلب که باید فضای سبز را توسعه دهیم، نیاز است در کنار کاهش آلودگی هوا، توسعه فضای سبز را در دستور کار داشته باشیم اظهارداشت: تکلیف دولت است که سهمیه فضای سبز را در نظر بگیرد. چمنی که امروز در مشهد کشت می‌شود متناسب با اقلیم شهری است، اما در حال کاهش سطح کاشت چمن در سطح شهر هستیم. در مکان‌هایی که چمن نیاز نبوده تغییر الگوی کاشت داده‌ایم و تا عید نیز این روند را ادامه می‌دهیم، فضای مفرح و سبز مشهد را باید به سمت خشک شدن ببریم و سیاست ما این است به جز کلان پروژه‌ها، توجه به پروژه‌های کوچک فضای سبز است.

یعقوبی خاطرنشان کرد: دو تصفیه‌خانه در آزادی و بزرگراه امام علی(ع) در نظر گرفته‌ایم تا پساب را وارد چرخه کنیم. براساس قانون هوای پاک، سرانه شهری فضای سبز بدون احتساب کمربندسبز، در منطقه ۴ کمترین و بیشترین آن در منطقه ۸ است؛ آسیب‌شناسی فضای سبز بوستان ملت انجام شده است.

ساخت ۱۷۰ چشمه سرویس‌ بهداشتی در سال جاری

احسان نجاری مقدم، مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد در این نشست خبری، اظهار داشت: در سطح مشهد جلساتی با معاون استانداری برگزار شده و هسته مرکزی مشهد به عنوان نقطه کانونی که باید زیر ساخت‌های آن مرتب شود را برای احداث دو هزار چشمه سرویس بهداشتی در نظر گرفته‌ایم.

وی افزود: ۱۶ میلیارد در سال ۱۴۰۱ برای این موضوع اعتبار داشتیم که ۸۰ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شد. امسال نیز ۴۶ میلیارد بودجه اختصاص یافته و تا آخر سال ۱۷۰ چشمه سرویس بهداشتی به شهر مشهد اضافه خواهد شد.

پذیرش ۳ هزار وسیله نقلیه در بازار خودرو

حسن کلیدری، مدیرعامل سازمان مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد نیز اظهار داشت: بازار خودرو در ماه‌های گذشته با ظرفیت موجود در ضلع جنوبی جمعه بازار قدیم شناسایی شد،؛ این زمین با کاربری فضای سبز بود و با توجه به موقعیتی که داشت مجاب به راه اندازی مجدد شدیم. در جمعه‌ها بیش از سه هزار خودرو در این بازار پذیرش می‌شود که شرایط ایمنی برای شهروندان دارد.

وی افزود: زمینی در شهرک شیرین پیش‌بینی شده و امیدواریم کلنگ آن تا پایان سال به زمین زده شود. این بازار نیاز به مطالعات دارد و اگر مطالعات به درستی صورت گیرد این بازار سال آینده به محل جدید خود خواهد رفت، نگاه مدیریت شهری این است که چند کاربری داشته باشد و غیر از خودرو در دیگر روزها نیز کالاهای دیگر به عرضه مردم شهر برسد.

منبع: تابناک رضوی

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=10348

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.