1

۲۰ هزار قاری قرآن در خراسان رضوی

  • کد خبر : 11875
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۳
۲۰ هزار قاری قرآن در خراسان رضوی
مدیر دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: بیش از 20 هزار فعال قرآنی در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش شرق‌نگار، مهدی رمضانی در نشست خبری نوزدهمین دوره طرح ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم با بیان اینکه، اعطای مدرک تخصصی از خدمات ویژه جمهوری اسلامی است که برای حافظان قرآن در نظر گرفته شده است، اظهار کرد:  نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم برگزار خواهد شد و پذیرفته‌شدگان و دارندگان مدارک تخصصی حفظ می‌توانند از مزایایی همچون اعطای مدرک هم‌تراز کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری نیز بهره‌مند گردند.

وی بیان کرد: تعداد ۴۸۸ مرد و ۱۱۳۰ مرد در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل نوزدهمین دوره اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن شرکت کرده‌اند و بر خلاف سال‌های گذشته که به صورت متمرکز در مشهد برگزار می‌شد، امسال در ۷ حوزه تربت جام، خواف، نیشابور، سبزوار، کاشمر و ۲ حوزه در مشهد نیز برگزار خواهد شد.

وی در ادامه، گفت: هیچ استانی در کشور مانند خراسان رضوی در این حجم حافظ و قاری بین‌المللی ندارد و در استان خراسان رضوی و به برکت امام هشتم(ع) نیز، مشهد سرآمد است.

رمضانی همچنین افزود: افرادی که اهتمام به حفظ قرآن کنند می‌توانند با حفظ ۱۰ جزء مدرک دیپلم، با حفظ ۲۰ جزء مدرک فوق دیپلم و با حفظ ۳۰ جزء در سطح ۳ مدرک کارشناسی، در سطح ۲ کارشناسی‌ارشد و در سطح یک نیز مدرک دکتری دریافت نمایند.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=11875

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.