6
سخنگوی صنعت آب در یازدهمین نشست خبری صنعت آب کشور عنوان کرد:

کاهش۶ درصدی بارندگی در تهران نسبت به سال گذشته

  • کد خبر : 7265
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۴
کاهش۶ درصدی بارندگی در تهران نسبت به سال گذشته
سخنگوی صنعت آب با اشاره به اینکه بارندگی در استان تهران نسبت به شرایط نرمال ۲۸ درصد کاهش داشته، گفت: این میزان نسبت به سال گذشته نیز ۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش شرق‌نگار، «فیروز قاسم زاده» سخنگوی صنعت آب، با اعلام این خبر افزود: عمده بارش از جنوب غرب و از سمت سامانه دریای سرخ بوده است و سامانه مدیترانه برای امسال فعالیت خوبی ندارد.

وی ادامه داد:  بارش در جنوب غرب کشور آمار خوبی داشته است و عمده بارش‌ها در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، بوشهر، یزد، لرستان و چهار محال بختیاری بوده است. اما در نوار شمالی، شمال غرب، شرق کشور و بخشی از فلات مرکزی به ویژه در استان‌های خراسان رضوی، هرمزگان، اردبیل، گلستان، قم، قزوین، سیستان و بلوچستان و تهران، وضعیت مطلوبی نداشته است.

سخنگوی صنعت آب افزود: بارندگی در استان تهران نسبت به شرایط  نرمال ۲۸ درصد و نسبت به سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.

قاسم زاده اظهار داشت: از آنجایی که در جنوب غرب کشور بارندگی مطلوبی داشتیم، مخازن سدهای حوضه‌هایی مثل کارون و دز افزایش ورودی داشته و محدودیت‌های تامین آب کشاورزان در این حوضه‌ها حداقل خواهد بود. اما در برخی حوضه‌ها‌ی آبریز نظیر اترک و حوضه‌های شمالی و ارس و فلات مرکزی و مرزشرقی، ورودی‌ها نسبت به ۵ سال گذشته با کاهش جدی گاه تا ۶۰ درصد مواجه بوده‌اند.

وی در خصوص وضعیت سدها توضیح داد: سد زاینده­ رود ۴۵ درصد، سدهای ۱۳ گانه حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۷۲ درصد، سدهای خوزستان در حوضه کارون در شرایط پرشدگی کامل و کرخه ۳۹ درصد، سدهای گلستان زیر ۱۰ درصد و سد شهید رجایی در استان مازندران ۲۷ درصد پرشدگی داشته­ اند.

وی در پایان به مجموع میزان حجم آب موجود در سدهای مهم تهران اشاره کرد و گفت: حجم کلی سدهای تهران ۵۰۹ میلیون متر مکعب می باشد که ۲۷ درصد پر شدگی دارد و نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=7265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.