2
ریاست جامعه المصطفی العالمیه مشهد عنوان کرد:

برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مشهد

  • کد خبر : 10467
  • ۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷
برگزاری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مشهد
ریاست جامعه المصطفی العالمیه مشهد گفت: کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش شرق‌نگار، نشست خبری کنگره بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در جامعه المصطفی مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صالح با اشاره به اهداف این همایش، گفت: ارائه تعالیم قرآنی در سطح جامعه، ارائه روش و نوآوری‌های حضرت امام خامنه‌ای و همچنین پرداختن به نشانه‌های شخصیتی ایشان از اهداف این کنگره خواهد بود.

وی پرداختن به شخصیت رهبر انقلاب، مرجعیت قرآن، تدبر با قرآن، قرآن و انقلاب و جامعه‌سازی را از جمله محورهای ۱۵ گانه این کنگره نام برد و اظهار داشت: از اهداف دیگر و مهم این کنگره می‌توان به ترویج و توسعه تعالیم قرآنی در سطح جامعه، تبیین و معرفی شخصیت قرآنی امام خامنه‌ای و تاثیر اندیشه‌های ایشان در جامعه اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه این همایش در تاریخ ۱۳ و ۱۴ دی‌ماه در تالار قدس حرم امام رضا (ع) مشهد برگزار می‌شود، گفت: بیش از ۵۰ هزار طلبه از ۱۲۰ کشور در ایران حضور دارند که ۲۵۰۰ نفر ار آن‌ها در مشهد در حال تحصیل هستند و از این تعداد ۱۵۰۰ نفر مرد و هزار نفر نیز طلبه زن هستند.

ریاست جامعه المصطفی العالمیه مشهد در ادامه گفت: ۴ هزار کتاب به ۳۰ زبان دنیا توسط دانشجویان جامعه‌المصطفی تهیه و تدوین شده و ما توانسته‌اایم به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی، پیوندی دینی و فرهنگی در سطح جهان برپا کنیم.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین صالح افزود: فعالیت‌های جامعه المصطفی به‌گونه‌ای بوده که بیشترین تاثیر را در گسترش زبان فارسی در سطح جهانی و بین‌المللی داشته است.

وی در خصوص شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای نیز، گفت: روشنگری، آماده کردن افراد برای مبارزه و مقابله با ظلم‌ستیزی از صفات بارز رهبر و همچنین شخصیت ایشان به‌گونه‌ای بوده که بسیاری از دانشجویان امام خامنه‌ای، در آینده جزئی از کادر علمی و مدیریتی کشور شده‌اند.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=10467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.