3

صدور ۲۰۵ هزار سند مالکیت در استان خراسان رضوی

  • کد خبر : 10045
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۱
صدور ۲۰۵ هزار سند مالکیت در استان خراسان رضوی
سید مرتضی مولوی پور از صدور ۲۰۵ هزار سند مالکیت در استان خراسان رضوی طی ۸ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شرق‌نگار، سید مرتضی مولوی پور مدیر کل از صدور ۲۰۵ هزار و ۲۰ سند مالکیت در ۸ ماهه منتهی به آبان ماه در استان خبر داد و گفت قریب به ۴۷ درصد اسناد مالکیت صادره شامل ۹۶ هزار و ۸۹۹ برگ سند مربوط به شهرستان مشهد می باشد.

مولوی پور با اشاره به اولویت های سازمانی در حوزه صدور اسناد مالکیت برای املاک و اراضی فاقد سند رسمی از رشد ۲۴ درصدی در این حوزه خبر داد و افزود در ۸ ماهه نخست امسال ۴ هزار و ۵۵۵ سند مالکیت برای اراضی و ساختمان های فاقد سند رسمی استان صادر گردیده است وی همچنین خاطرنشان کرد در سال جاری ۹ هزار و ۴۹۹ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که از این میزان برای ۶ هزار و ۸۴ پرونده رای مثبت صادر شده است که نشان از به نتیجه رسیدن ۷۰ درصد از درخواست های ارسالی و صدور سند رسمی برای اراضی قولنامه ای و فاقد سند در استان می باشد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی صدور اسناد اراضی کشاورزی را یکی دیگر از اولویت های سازمان در سال جاری بر شمرد که با صدور ۴ هزار و ۷۲۵ سند مالکیت برای بیش از ۱۰۴ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان در ۸ ماهه نخست سال جاری در حال انجام می باشد و تا کنون قریب به ۶۲ درصد از کل اراضی کشاورزی استان سند دار گردیده است.

وی ضمن دعوت از کشاورزان و مالکین اراضی کشاورزی جهت دریافت اسناد تک برگ اراضی کشاورزی خود، بر رایگان بودن هزینه های نقشه برداری و تشکیل پرونده برای دریافت اسناد مالکیت حدنگار در سال جاری تاکید نمود.

این مقام مسئول صدور ۴ هزار و ۷۲۵ سند مالکیت برای املاک و اراضی دولتی با رشد ۴۵ درصدی و نیز ۲ هزار و ۵۰۸ سند مالکیت وقفی برای موقوفات استان را از دیگر اقدامات ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی در ۸ ماهه منتهی به آبان ماه امسال برشمرد.

گفتنی است اداره ثبت اسناد و املاک منطقه ۴ مشهد با ۲۱ هزار و ۹۵۴ سند مالکیت صادره بیشترین تعداد سند مالکیت صادره استان در ۸ ماهه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.

منبع: اداره کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=10045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.