2

سفیر ترکیه به وزارت دفاع ایران رفت/ ماجرا چیست؟

  • کد خبر : 9693
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۷
سفیر ترکیه به وزارت دفاع ایران رفت/ ماجرا چیست؟
حجابی کرلانگیچ سفیر ترکیه در تهران به ستاد وزارت دفاع رفت و با امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شرق‌نگار به نقل از اقتصادنیوز، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این دیدار تاکید کرد: ثبات و امنیت در مناطق پیرامونی دارای اهمیت اساسی برای دو کشور ایران و ترکیه است و تجربه نشان داده، همکاری و رایزنی دو کشور می‌تواند منجر به توازن، تعادل و ثبات در منطقه شود.

سرتیپ آشتیانی در این دیدار با تاکید بر اشتراکات فرهنگی، تاریخی و تمدنی ایران و ترکیه ضمن استقبال از گسترش همکاری‌های دفاعی و نظامی دو جانبه، تقویت همکاری دو کشور را برای همه منطقه و جهان اسلام مفید ارزیابی کرد و بر هماهنگی در اتخاذ مواضع در خصوص مسائل مهم منطقه و بین المللی کرد.

وزیر دفاع در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه بویژه جنایت های رژیم صهیونیستی طی سخنانی افزود: مساله اول جهان اسلام و همه دنیا موضوع فلسطین است؛ بطور قطع، رژیم صهیونیستی به هیچ یک از اهداف خود در غزه نخواهد رسید و دخالت و حمایت آمریکا و غربی ها از جنایات رژیم کودک کش صهیونیستی شرایط امنیتی منطقه را پیچیده‌تر کرده است.

سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه عملیات‌های رزمندگان و مقاومت فلسطین برآمده از توانمندی های بومی و روحیه مقاومت آنان و بازتابی از چند دهه فشار تحریم و تحقیر بوده است گفت: عملیات طوفان الاقصی بعنوان یک عملیات کاملا فلسطینی موفق، با دستاوردهای بزرگ آن، بخوبی پوشالی بودن قدرت رژیم صهیونیست را عیان کرد.

وزیر دفاع با تأکید بر اقدامات عملی مانند تحریم های اقتصادی و توقف صادرات انرژی و سوخت، تحریم های هوایی و بسیاری از اقدامات دیگر توسط دولت‌های اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: قطعاً لازم است این کشورها به ویژه کشورهای مهم منطقه به عنوان وظیفه شرعی و انسانی در این خصوص قاطعانه‌تر و هماهنگ‌تر موضعگیری و اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود راجع تحولات قفقاز گفت: ثبات و امنیت در مناطق پیرامونی ما نظیر منطقه غرب آسیا(خاورمیانه)، آسیای مرکزی و قفقاز دارای اهمیت اساسی برای دو ایران و ترکیه است و تجربه نشان داده، همکاری و رایزنی دو کشور می‌تواند منجر به توازن، تعادل و ثبات در منطقه شود.

سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران، حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه است تأکید کرد: حاکمیت سیاسی کشورهای منطقه باید محترم شمرده شود و بطور قطع مشارکت ایران و ترکیه می‌تواند در ایجاد ثبات و امنیت منطقه و مقابله با اقدامات تجزیه طلبانه مفید و مؤثر باشد.

وزیر دفاع تصریح کرد: به جد معتقدیم تغییر مرزهای تاریخی و ژئوپلتیک در منطقه امری آسیب زا و مخرب برای امنیت منطقه خواهد بود.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=9693

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.