0

درگیری سرویس امنیتی روسیه با داعش خراسان/ هشدار سفارت آمریکا درباره حمله تروریستی قریب الوقوع در مسکو

  • کد خبر : 11361
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۹
درگیری سرویس امنیتی روسیه با داعش خراسان/ هشدار سفارت آمریکا درباره حمله تروریستی قریب الوقوع در مسکو
ساعاتی پس از آن که سرویس‌های امنیتی روسیه اعلام کردند طرح حمله به یک کنیسه توسط سلولی از شاخه افغان داعش را خنثی کرده‌اند، سفارت ایالات متحده در روسیه هشدار داد که «افراطی‌ها» برنامه‌های قریب الوقوعی برای انجام حمله در مسکو دارند.

به گزارش شرق‌نگار، ساعاتی پس از آن که سرویس‌های امنیتی روسیه اعلام کردند طرح حمله به یک کنیسه توسط سلولی از شاخه افغان داعش را خنثی کرده‌اند، سفارت ایالات متحده در روسیه هشدار داد که «افراطی‌ها» برنامه‌های قریب الوقوعی برای انجام حمله در مسکو دارند.

به نوشته رویترز، این سفارتخانه که مکرراً از همه شهروندان آمریکایی خواسته است فورا روسیه را ترک کنند، جزئیات بیشتری در مورد ماهیت تهدید ارائه نکرد، اما گفت که مردم باید از شرکت در کنسرت و شلوغی‌ها اجتناب کنند و از محیط اطراف خود آگاه باشند.

سفارت آمریکا در وب‌سایت خود اعلام کرد: سفارت در حال نظارت بر گزارش‌هایی است که نشان می‌دهد افراط‌گرایان برنامه‌های قریب‌الوقوعی برای هدف قرار دادن تجمعات بزرگ در مسکو، شامل کنسرت‌ها دارند و به شهروندان آمریکایی توصیه می‌شود که در ۴۸ ساعت آینده از تجمعات بزرگ خودداری کنند.

این هشدار چند ساعت پس از آن صادر شد که سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی)، جانشین اصلی ک‌گ‌ب دوران شوروی، اعلام کرد که حمله به کنیسه‌ای در مسکو توسط یک هسته گروه شبه نظامی مسلمان سنی دولت اسلامی را خنثی کرده است.

مشخص نیست که آیا این دو بیانیه به هم مرتبط هستند یا خیر.

جنگ در اوکراین عمیق‌ترین بحران را در روابط روسیه با غرب از زمان بحران موشکی کوبا در سال ۱۹۶۲ آغاز کرده است. کرملین آمریکا را متهم می کند که با حمایت از اوکراین با پول، سلاح و اطلاعات، علیه روسیه می‌جنگد.

اف‌اس‌بی گفت این هسته داعش در منطقه کالوگا روسیه فعالیت می‌کرده‌ است، به عنوان بخشی از بازوی افغان این گروه که به داعش خراسان معروف است و به دنبال خلافت در سراسر افغانستان، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، ازبکستان و ایران است.

این گروه برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۴ در شرق افغانستان ظاهر شد و به خاطر وحشیگری شدید شهرت پیدا کرد.

اف‌اس‌بی گفت که سلول «در حال آماده شدن برای حمله به تجمع کنندگان یک کنیسه با استفاده از سلاح گرم بود.»

ستیزه‌جویان در هنگام مقابله با نیروهای ویژه روسیه مقاومت کردند و با شلیک متقابل «خنثی» شدند.

FSB گفت: «اسلحه گرم، مهمات و همچنین قطعاتی برای ساخت یک بمب دست ساز کشف و ضبط شد.»

منبع: اکوایران

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=11361

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.