1
در اولین رویداد ملی هم‌افزایی مجموعه‌های شاخص مادر و کودک عنوان شد:

حضور بیش از ۱۲۰ کنشگر فعال حوزه مادر و کودک در مشهد

  • کد خبر : 10648
  • ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳
حضور بیش از ۱۲۰ کنشگر فعال حوزه مادر و کودک در مشهد
رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: بیش از ۱۲۰ کنشگر از سراسر کشور در اولین رویداد ملی هم‌افزایی مجموعه‌های شاخص مادر و کودک در مشهد شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد برگزاری این همایش، مجتبی همتی‌فر رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت با اشاره به نو پا بودن این سازمان که با دغدغه رهبری برای ساماندهی زیست‌بوم دوران کودکی و تربیت کودک خانواده از سال ۹۹ و زیرمجموعه آموزش و پرورش کشور شکل گرفته است، عنوان کرد: مهمترین ماموریت‌های این سازمان در سطح کودکستان‌ها و همچنین با موضوعات حوزه کودک و خانواده مرتبط خواهد بود.

وی در ادامه با تاکید بر این که، تمامی بحث تعلیم و تربیت کودک در کودکستان شکل نخواهد گرفت، گفت: بخش مهمی از تعلیم و تربیت کودک که مغفول مانده است در خانواده شکل می‌گیرد که به عنوان والدگری نامیده شده و با نقش پدر و مادری مشخص خواهد بود.

وی افزود: این بخش با نگاه مردمی و تنظیم‌گرایانه و حاکمیتی که سازمان داشت، به شکل‌گیری دبیرخانه هوای مادری منجر شد که بخشی متشکل از فعالان مردمی هستند که در فضای کشور وجود دارند و می‌توانند والدگری و حال خوب مادر و پدر را ترویج و تقویت کنند.

همتی‌فر افزود: تمرکز ما بر این است که مجموع مراکز و گروه‌های فعالی که دارای الگوهایی برای ارائه در حوزه مادری و مادری کردن و ایجاد حال خوب برای مادران فعال بودند و گروه‌های مستعد و ایده هایی در حوزه کودک داشتند را حمایت کنیم.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت یادآور شد: تلاش داشتیم تا با برگزاری این رویداد ‌هم‌افزایی بین افراد و گروه‌های پیشرو که در این عرصه ی مغفول در حال کنش‌گری هستند اتفاق افتاده و توانمندسازی و اشتراک تجربه‌ی خود در این عرصه را به گروه‌های جوان‌تر منتقل کرده و همچنین در سطح بالاتر نیز این حرکت به حرکتی جمعی در سطح کشور تبدیل شود.

وی با اشاره به نقش حمایت‌ و تسهیل‌گری و زمینه‌سازی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در این رویداد، گفت: ۴۰ گروه از هسته‌های مادرانه، هیات‌ها و تعدادی از گروه‌های فعال سطح شهر مشهد و همچنین برگزیدگان هیات‌هایی متشکل از ۱۲۰ کنشگر از سراسر کشور در این همایش حضور پیدا کردند.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=10648

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.