4
مدیر مجموعه «خانه هنر دستان» عنوان کرد:

افتتاح نخستین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی در مشهد

  • کد خبر : 11396
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
افتتاح نخستین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی در مشهد
نخستین خانه صنایع دستی بخش خصوصی در مشهد افتتاح شد.

به گزارش شرق‌نگار، اولین خانه صنایع‌دستی بخش خصوصی خراسان‌رضوی با نام «خانه هنر دستان» با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی در مشهد افتتاح شد.

طوبی طهرانیان، مدیر مجموعه «خانه هنر دستان» با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی این مجموعه، فرهنگ غنی و هنر ایران را به کودکان معرفی نماییم، گفت: من به همراه گروه پنج نفره و تلاش‌های شبانه‌روزی امروزه ه اینجا رسیدیم و هنرمندان این مجموعه خالصانه ما را یاری نمودند تا بتوانیم خانه هنر دستان را سرپا نگه داریم.

وی افزود: باید به داشتن همچنین مجموعه‌ای افتخار کنیم و امیدوار هستیم که امانت‌دار خوبی جهت حفظ این میراث باشیم و از یاری مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مشهد و استان و شهرداری مشهد نیز صمیمانه سپاسگزاری می‌کنیم.

در ادامه، مریم ملک‌جعفریان مربی اتاق آموزش مجموعه «خانه هنر دستان» نیز گفت: در این بخش به مسائل آموزشی هنرمندان پرداخته خواهد شد و هنرمندان می‌توانند از فضای به‌وجود امده در این مکان و به‌صورت ساعتی استفاده کرده و هنر خودشان را تدریس کنند.

 

 

در ادامه نیز زهرا حسین‌پور مقدم، هنرمند سرامیک‌کار این مجموعه که صفر تا صد این اثرها توسط خودش طراحی و اجرا شده است، اظهار داشت: بیش از ۴ سال در این حوزه فعالیت دارم و تمامی مراحل پخت این کارها در کوره انجام شده و طراحی بعضی از آثار نیز به‌وسیله دستی انجام می‌شود.

وی در خصوص مشکلاتی که در این حوزه با آن روبرو است، خاطرنشان کرد: مصرف برق در این هنر از مشکلات اساسی ما محسوب شده و درخواست اولیه من از میراث فرهنگی این است که بتوانیم مجوز استفاده برق کوره را برای واحد تولیدی خود بدست آوریم.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=11396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.