به گزارش شرقنگار، بهرام نکاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه اولین مرکز نوآوری حمل و نقل در اردیبهشت ماه سال آینده به بهرهبرداری میرسد عنوان کرد: دوم اسفند مصادف با سیزدهمین سالروز بهرهبرداری قطار شهری مشهد خواهد بود و امروز گنجینهای از تجارب را در اختیار داریم که در سطح کشور بی نظیر خواهد بود.
وی گفت: شرکتهای تامین کننده واگن در کشور محدود هستند و ضوابط اجازه محدودی به ما میدهد و اکنون ارزیابی فنی تمام و یک تامین کننده در نظر گرفته شده است و در مرحله مذاکره با این تامین کننده هستیم که امیدواریم به نتیجه خوبی نیز برسیم.
وی افزود: روزانه ۳۰۰ هزار جابجایی توسط مترو مشهد انجام میگیرد و در خط یک قطار شهری کمبود واگن نیز وجود دارد و ظرفیت خط دو نیز تکمیل نشده است و در مشهد دو حوزه مرتبط با قطار شهری نیز وجود دارد.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری قطار شهری مشهد بیان کرد: تامین قطعات و تامین مالی از چالشهای مهم ما خواهد بود و تامین قطعات نیز که باید از خارج از کشور وارد شوند و موضوع اورهال ناوگان دستورالعمل های خاص خود را دارد که در حال حاضر ناوگان خط دو به اورهال نزدیک شده است و قصد داریم از ظرفیت واگن سازی تهران برای این امر کمک بگیریم.
نکاحی گفت: کیفیت خدمات ما ارتباط مستقیمی با فرسودگی ناوگان خواهد داشت که امیدواریم در جهت تامین لوازم و قطعات مورد نیاز مترو مشهد فعالیت های خوبی را انجام دهیم.