2

قطار اعتراض مهمانداران از ۱۸ هزار امضا گذشت

  • کد خبر : 10247
  • ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
قطار اعتراض مهمانداران از ۱۸ هزار امضا گذشت
دو نفر از مهمانداران شرکت مسافربری رجا در اعتراض به عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و مشکلات عدیده دیگر از کار خود معلق شدند.

به گزارش شرق‌نگار و در گفتگوی خبرنگار این پایگاه خبری با یکی از مهمانداران قطار شرکت رجا، کارزاری با عنوان اعتراض به بی عدالتی در حق مهمانداران این شرکت راه‌اندازی شده است.
وی که از پرسنل شرکت مسافربری ریلی رجا بوده و ۲۰ سال سابقه کار دارد، گفت: این کارزار عدد ۱۸ هزار را رد کرده است و در حمایت از مهمانداران این شرکت راه‌اندازی شده است.

وی همچنین گفت: دو نفر از پرسنل‌ این مجموعه به نام‌های امید جمال و قاسم ممانی که آن‌ها نیز بیش از ۲۰ سال سابقه همکاری با این مجموعه را دارند، چندین ماه است از شغل خود به حالت تعلیق درآمده و این شرکت آن‌ها را بدون پرداخت هیچگونه حقوقی اخراج کرده است.

این مهماندار افزود: درحدود ۱۳۰۰ نفر از مهمانداران شرکت رجا به این افراد وکالت دادند و این دو نفر این وکالت را برعهده گرفته تا از تجمع اعتراضی آن‌ها در این خصوص جلوگیری شود، اما با گذشت بیش از یکسال از شکایت این تعداد از افراد، به تازگی و در حدود یک‌ماه است که پرونده به دیوان عدالت اداری رفته است.

وی در خصوص خواسته‌های مطرح شده مهمانداران این شرکت در این کارزار، گفت: این کارزار در اعتراض به تبعیض و بی‌عدالتی در حق مهمانداران قطار شرکت رجا که شامل عدم امنیت شغلی، عدم اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل، عدم اجرای قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، عدم مطابقت مبالغ دریافتی پرسنل با لیست‌های ارسالی به بیمه، عدم پرداخت عادلانه حقوق با میزان کارکرد ماهانه پرسنل، عدم تجمیع و یکسان‌سازی پرسنل توسط شرکت، عدم نظارت از سوی شرکت رجا بر عملکرد پیمانکاران، عدم تخصیص بیمه تکمیلی و حمایت معیشتی و مغایرات عناوین شغلی در لیست‌های بیمه با عنوان‌های شغلی واقعی پرسنل می‌باشد، راه افتاده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10247

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.