1

برگزاری نشست توسعه روابط بین‌المللی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها با اتحادیه دانشجویی سوریه در دانشگاه الزهرا (س)

  • کد خبر : 10230
  • ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۰
برگزاری نشست توسعه روابط بین‌المللی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها با اتحادیه دانشجویی سوریه در دانشگاه الزهرا (س)
به دعوت وزارت عتف، دانشگاه الزهرا(س) میزبان هیأتی از اتحادیه دانشجویی سوریه و معاونان و مدیران بین المللی جمعی از دانشگاه های ایران بود.

به گزارش شرق‌نگار، در ابتدا دکتر فخری سادات حسینی، مدیر همکاری های علمی بین المللی دانشگاه الزهرا (س) ضمن خوشامدگویی به مهمانان گرانقدر وزارت عتف و اتحادیه دانشجویی سوریه، از آقای دکتر محمدعامر طلاس، قائم مقام ریاست اتحادیه دانشجویان سوریه دعوت نمودند تا صحبت‌های خود را به حاضرین نشست ارائه دهند.

دکتر طلاس با تشکر ویژه از میهمان نوازی وزارت عتف و دانشگاه الزهرا جهت برگزاری نشست، این اتحادیه را نماینده رسمی دانشجویان سوریه خواند و بیان نمود که هدف اصلی اقدامات این اتحادیه، کمک در بالا بردن سطح علمی دانشجویان سوریه می باشد. با وجود اعمال تحریم از سوی کشورهای غربی، جمهوری اسلامی ایران با تلاش خود به پیشرفت های نوین در سطح جهانی رسیده است.

وی افزود: “بر این باوریم که تشابهات فرهنگی و اجتماعی ایران و سوریه، باعث ترقی دانشجویان سوری شده و مانع از مهاجرت جوانان سوریه به کشورهای اروپایی و غربی خواهد شد.” دکتر طلاس نوید برپایی نمایشگاه معرفی دانشگاه های ایران در سوریه را داد تا چهره واقعی دانشگاه های ایران و دستاوردهای علمی و پژوهشی آن به گوش سایر ملیت ها برسد.

دکتر عماد شلال العمر، عضو اجرایی اتحادیه، از همراهی این اتحادیه با دانشجویان سوری، نمایندگی در تمامی دانشگاه های سوریه و تاسیس ۳۰ شعبه در سایر کشورهای خارجی خبر داد. دکتر شلال العمر از توجه ویژه اتحادیه به قشر جوان سوری گفت که اکثریت آنها در دانشگاه ها مشغول به تحصیل می باشند.

در ادامه، دکتر احسان شیخون، کارشناس دفتر پشتیبانی فناوری و نوآوری وزارت عتف نیز بر استفاده از تمامی ظرفیت های دانشگاه ها همچون پارک های علم و فناوری و پایگاه های پژوهشی تاکید کردند.

همچنین دکتر حسینی از معاونان و مدیران بین الملل و مسئولان دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، فنی و حرفه‌ای، اصفهان، تربیت مدرس، خواجه نصیر، علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) دعوت نمود تا به معرفی دانشگاه خود و پیشنهادات جهت توسعه روابط بین‌المللی بین دانشگاه های ایران و سوریه بپردازند.

در پایان، دکتر طلاس و دکتر شلال العمر ضمن تاکید مجدد بر اشتراکات فرهنگی و ایجاد همکاری در زمینه های مختلف بین جمهوری اسلامی ایران و سوریه، از میزبانی دانشگاه الزهرا تشکر و قدردانی به عمل آوردند.
لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.