9
سرکنسول پاکستان در مشهد:

جامعه بین‌الملل در تضمین حق خودمختاری برای مردم کشمیر ایفای نقش کند

  • کد خبر : 5540
  • ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۳
جامعه بین‌الملل در تضمین حق خودمختاری برای مردم کشمیر ایفای نقش کند
سرکنسول پاکستان در مشهد ضمن درخواست از جامعه بین‌الملل برای ایفای نقش خود در تضمین حق خودمختاری برای مردم کشمیر گفت: حقوق بشر جهانی است و هر کسی حق دارد در صلح و آزادی زندگی کند.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمد شهریار در مراسم گرامیداشت روز همبستگی با مردم کشمیر و معرفی سرکنسول جدید پاکستان در مشهد اظهار کرد: در تاریخ پنج آگوست ۲۰۱۹ هند ماده ۳۷۰ قانون اساسی خود را لغو کرد و به این ترتیب کشمیر تحت اشغال خود را از وضع ویژه‌اش محروم کرد. این اقدام با مقررات منع عبور و مرور، محاصره خانگی و قطع خطوط ارتباطی همراه شد که بهشت روی زمین را به زندانی با بیش از هشت میلیون زندانی بدل کرد.

وی افزود: همچنین هند با صدور حق اقامت کشمیری برای افراد غیر ساکن در این منطقه در حال ایجاد تغییر در بافت جمعیتی این منطقه است. مردم جامو و کشمیر قویا در برابر اشغال غیر قانونی خاکشان توسط هند مقاومت و جنبشی برای آزادسازی آن آغاز کردند.

سرکنسول پاکستان در مشهد ادامه داد: مقاومت مردم جامو و کشمیر، هند را مجبور کرد از جامعه جهانی برای حل مناقشه کشمیر درخواست کمک کند. با شکست مفتضحانه نیروهای مسلح هند، این کشور در تاریخ اول ژانویه ۱۹۴۸ به شورای امنیت سازمان ملل متوسل شد. این نهاد جهانی طی قطعنامه‌های پی‌درپی خود با ملغی کردن تهاجم هند اعلام کرد باید همه‌پرسی بی‌طرفانه‌ای تحت نظارت این شورا برگزار شود و به مردم کشمیر اجازه داده شود خود برای سرنوشت‌شان تصمیم بگیرند.

شهریار اضافه کرد: در حالی که برگزاری همه‌پرسی همچنان طی هفت دهه گذشته یک قول محقق نشده باقی مانده است، شرایط کشمیر به تدریج رو به وخامت نهاد و به یک فاجعه حقوق بشری مبدل شد. هند به هر تاکتیکی متوسل می‌شود تا تصرف غیرقانونی‌اش را در جامو و کشمیر ادامه دهد. با این وجود و علی‌رغم بهره‌گیری هند از تمام منابعش و توسل به بدترین نوع تروریسم دولتی طی هفت دهه گذشته، دهلی نو به نحو فجیعی در تلاش‌هایش برای ارعاب مردم کشمیر و وادار کردن آنان به فرمانبرداری با شکست مواجه شده است.

وی ضمن درخواست از جامعه بین‌الملل برای ایفای نقش خود در تضمین حق خودمختاری برای مردم کشمیر گفت: حقوق بشر جهانی است و هر کسی حق دارد در صلح و آزادی زندگی کند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5540

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.