2
سخنگوی صنعت آب کشور عنوان کرد:

رشد هشت درصدی ورودی مخازن سدهای کشور

  • کد خبر : 10338
  • ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
رشد هشت درصدی ورودی مخازن سدهای کشور
سخنگوی صنعت آب کشور از رشد هشت درصدی ورودی مخازن سدهای کشور در سال آبی جاری خبر داد.

به گزارش شرق‌نگار، عیسی بزرگ‌زاده در نشست خبری با اشاره به ورودی مخازن سدهای کشور، گفت: ورودی‌ سدهای کشور از ۳.۳۸ میلیارد مترمکعب در سال گذشته به ۴.۰۹ میلیارد مترمکعب در  سال آبی جاری افزایش یافته که رشد ۸ درصدی ورودی سدهای کشور را شاهد هستیم.

وی افزود: فرونشست زمین در کشور سالانه چیی در حدود  ۴۵ تا ۵۰ سانتی‌متر است و در ۳۵۹ دشت در کشور فرونشست رخ داده و ۴۲۰ دشت افت تراز دارد که ممنوعه و ممنوعه بحرانی است.

وی گفت: با اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی تاکنون ۱۳۲ هزار حلقه چاه غیرمجاز مسلوب‌المنفعه شده و براساس سند ملی آب نیز ۱۴۰ هزار پروانه چاه کشاورزی اصلاح یا تعدیل شده است.

سخنگوی صنعت آب کشور با اشاره به اینکه در خراسان رضوی وضعیت همچنان خوب نیست و سد دوستی ۵ درصد پرشدگی دارد، بیان کرد: سد دوستی نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد کاهش داشته است.

بزرگ‌زاده در ادامه گفت: بر همین منبا شهر مشهد و استان خراسان رضوی یکی از نقاط هدف اجرای طرح‌های اضطراری تأمین آب است و  وضعیت منابع شهر مشهد نیز به صورت هفتگی پایش خواهد شد.

وی افزود: با رصد و پایش ۲۲۰ هزار کنتور فهام، برداشت غیرمجاز در چاه‌های مجوزدار کشاورزی ۷ میلیارد مترمکعب کاهش خواهد داشت.

وی در خصوص خروجی سدهای کشور، اظهار داشت: خروجی سدهای کشور از ۴.۸۸ میلیارد مترمکعب در سال آبی گذشته به حجم ۵.۹۵ میلیارد مترمکعب رسیده است که نشانگر رشد ۲۲ درصدی میزان تأمین مصارف از محل سدها نسبت به سال گذشته است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10338

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.