6

رشد ۲۲ درصدی صدور اسناد مالکیت استان خراسان رضوی

  • کد خبر : 5759
  • ۰۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
رشد ۲۲ درصدی صدور اسناد مالکیت استان خراسان رضوی
محمد نخعی مدیر کل ثبت اسناد واملاک خراسان رضوی از رشد ۲۲٫۵۸ درصدی اسناد صادره استان در ۸ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمد نخعی مدیر کل از صدور ۲۰۴ هزار و ۴۰۲ سند مالکیت تا پایان آبان ماه در استان خراسان رضوی خبر داد و گفت این میزان نسبت به ۱۶۶ هزار و ۷۵۶ سند صادره در مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۲٫۵۸ درصدی داشته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت ۵۱ درصد اسناد صادره استان مربوط به شهرستان مشهد می‌باشد که از مجموع ۱۰۴ هزار و ۲۸۹ سند مالکیت صادر شده در مرکز استان ادارات مناطق چهار ، دو و یک مشهد به ترتیب با ۲۷۱۹۷ و ۲۱۳۲۱ و ۱۸۵۴۷ سند مالکیت بیشترین اسناد مالکیت را صادر نموده‌اند.
محمد نخعی همچنی از صدور بیش از ۲ هزار و ۳۷۱ سند وقفی با ۵۶٫۷۱ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت در مسیر صیانت از اموال و نیات خیرین تمام تلاش خود را به کار بسته‌ایم تا بتوانیم تمامی رقبات وقفی استان را سند دار نماییم .

وی در بخش دیگری از سخنان خود به قوانین خاص در ثبت اسناد واملاک اشاره نمود و گفت از ابتدای سال تا پایان آبان ماه در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن موفق شدیم ۱۱ هزار و ۷۸۴ سند مالکیت صادر و تحویل نماییم که ۴۹٫۱۸ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه قبل را نشان می دهد. همچنین در اجرای قانون ساماندهی املاک و اراضی فاقد سند رسمی بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ درخواست پس از طی مراحل رسیدگی منجر به صدور سند مالکیت گردیده است که قریب به ۲۷ درصد رشد نسبت به ۸ ماهه ابتدای سال قبل را نشان می دهد.

این مقام مسئول با اشاره به سیاست های سازمانی در راستای سند دار نمودن اراضی کشاورزی گفت استان خراسان رضوی یکی از استان های پیشتاز کشور در این بخش می باشد که تا کنون موفق به صدور بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ سند مالکیت برای اراضی کشاورزی استان شده است که بیش از ۳۶ درصد این اسناد صادره مربوط به اراضی کشاورزی شهرستان مشهد می باشد .

نخعی در پایان خاطرنشان کرد تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی نقش موثری در حمایت از این قشر زحمت کش هم به عنوان پشتوانه مالی در تامین وثایق بانکی در مسیر توسعه کشاورزی استان داشته و هم با مشخص شدن حدود دقیق اراضی مانع از بروز اختلافات ملکی و تشکیل پرونده های قضایی در استان می گردد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=5759

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.