4
مدیر کل پست خراسان رضوی عنوان کرد:

دستاوردهای اداره کل پست خراسان رضوی در سال گذشته

  • کد خبر : 13601
  • ۰۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰:۱۶
دستاوردهای اداره کل پست خراسان رضوی در سال گذشته
مدیر کل پست استان خراسان رضوی به تشریح بخشی از دستاوردهای اداره کل پست خراسان رضوی در یک سال گذشته پرداخت.

به گزارش شرق نگار، مدیر کل پست استان خراسان رضوی در گفتگو با شرق نگار، ضمن تبریک به مناسبت هفته دولت که یاد آور فداکاری و گذشت شهیدان رجائی و با هنر است، از جابجایی بیست میلیون مرسوله در یک سال گذشته خبر داد.

شفیعی خاطر نشان کرد: شرکت ملی پست به عنوان یک شبکه ارتباطی گسترده، خدمات را در قالب سرویس های مختلف تا دور ترین نقاط ارائه می کند.

وی گفت: شرکت ملی پست انجام هوشمند سازی را در همه فرایندها اعم از قبول، آماده سازی، رهسپاری، حمل و نقل و توزیع، در دستور کار قرار داده و در این خصوص اقدامات قابل توجهی انجام گرفته است.

شفیعی تصریح کرد: پست خراسان رضوی تمام سعی و تلاش خود را به کار گرفته تا در جهت افزایش سهم از بازار خدمات پستی، رشد توان اقتصادی، نوآوری در خدمات و محصولات، ارتقای کیفیت خدمات و فعالیتهای پستی ،تأمین رضایت ذینفعان و پاسخگوئی ،توانمند سازی و توسعه سرمایه انسانی ، توسعه تجارت الکترونیک در راستای خدمت رسانی به صاحبان کالا و خدمات و تولید کنندگان تا سطح روستاها و مناطق محروم گام بر دارد.

وی گفت: تعامل و همکاری با شرکت های دانش بنیان افق های روشنی را در پست به ارمغان خواهد آورد و ما در آینده نه چندان دور شاهد ربات های تجزیه گر در راستای تسهیل در انجام فرایند های پستی خواهیم بود .

وی در ادامه، افزود: بازنگری در چگونگی انجام فعالیت  ها، اصلاح فرآیندها، توسعه زیر ساخت ها و مدیریت بر هزینه ها از دیگر اقدامات پست در سالهای اخیر بوده است.

مدیر کل پست استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروزه مرسولات پست از نامه به بسته تغییر یافته و خریدهای اینترنتی افزایش داشته است و شرکت ملی پست نیز به تغییر در زیر ساخت ها پرداخته که از مهمترین این تغییرات ایجاد مراکز سورتینگ، خرید ترولی ها و باکس ها و دیگر تجهیزات است که نقش مهمی در تسهیل، تسریع و ارتقاء کیفیت خدمات را فراهم آورده است.

وی یادآور شد: یکی دیگر از اقدامات پست استان نوسازی ناوگان حمل و نقل بوده است. آن دسته از شرکت ها و سازمان هایی که درستی نشانی اقامت مشتریان برایشان حائز اهمیت است، از مخاطبین تأییدیه احراز نشانی اقامت را مطالبه می کنند.

محمد رضا شفیعی تصریح کرد: سرویس احراز نشانی، خدمتی ارزشمند برای احراز یا عدم احراز اقامت اشخاص حقیقی یا حقوقی در مکانی که به پست اعلام نموده‌اند. کلیه فرایندهای مربوط به احراز نشانی الکترونیکی بوده و تنها لازم است موزع برای احراز اقامت افراد در مکان اعلام‌شده، به آنجا مراجعه نماید.

وی افزود: در این خدمت، پس از ثبت درخواست الکترونیکی در تارنمای خدمات الکترونیک به آدرس GNAF.POST.IR و پرداخت هزینه توسط درخواست کننده، علاوه بر ارسال پیامکی کدشناسه مخصوص برای متقاضی، اطلاعات مکانی و‌ هویتی که فرد متقاضی ثبت نموده برای نامه رسان مربوطه در محل اقامت مشتری ارسال می شود.

وی گفت: احراز مکان مشتری، از طریق مراجعه موزع در بازده زمانی تعیین شده ساعت کاری به آدرس متقاضی و با رویت شخص و تطابق مدارک هویتی وی و نهایتا ثبت کدشناسه (رمز) پیامک شده برای مشتری در اپلیکیشن همراه نامه رسان به صورت برخط تأیید یا رد می شود و هم اکنون بانک‌ها برای اطمینان از درستی نشانی فردی که متقاضی دریافت دسته‌چک یا تسهیلات اعتباری است، وزارت آموزش‌ و پرورش برای تأیید محل اقامت دانش‌آموزان به‌منظور ثبت‌نام در مدارس محدوده محل زندگی خود و بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌های دیگر با فرآیندهای مشابه می‌توانند از این خدمت استفاده نمایند.

مدیر کل پست استان خراسان رضوی اظهار داشت: این اداره کل با رویکردهای نوین و همچنین بازنگری در فعالیت ها و اصلاح فرآیندها تحولی چشمگیر را در عرصه خدمت رسانی موجب شده و پویایی، سرآمدی و تأمین رضایت ذینفعان را به عنوان هدف نهایی خود تعیین کرده و هم اکنون امکان رهگیری مرسولات پستی از طریق پیام رسان بله و با هدف دسترسی آسان برای رهگیری مرسولات فراهم شده است.

شفیعی خاطرنشان کرد: بازار الکترونیک پست، بازاری به وسعت ایران است که توسعه کسب و کارها را فراهم آورده و ما توانستیم به عنوان یک محور در توسعه اقتصاد دیجیتال نقش آفرین بوده و بسیاری از کسب و کارها را از رکود خارج کنیم.

وی افزود: با توجه به تشریح ظرفیت های پست در تکمیل زنجیره با ارزش حوزه کسب و کار، شرکت ملی پست با توسعه زیر ساخت ها و توانمند سازی خود توانست به یک شبکه گسترده و به روز مبدل شود.

وی اظهار داشت: در کشور نقاط کم برخوردار و دور افتاده نیز از خدمات پستی استفاده می کنند و شرکت ملی پست با اقداماتی نظیر مشارکت در نمایشگاه مجازی کتاب توانست عدالت فرهنگی به معنای واقعی را نیز برای روستائیان به ارمغان آورد.

مدیر کل پست استان خراسان رضوی، عنوان کرد: شبکه پست در کشور با طراحی مسیرهای کوتاه برای خدمت رسانی به مردم تمام تلاش خود را به کار گرفته و سیاست های اخیر شرکت نیز بر اساس اصلاح برخی از فرایندها و هوشمندسازی خدمات تعریف شده است.

وی یادآور شد: کارکنان شرکت ملی پست با بکارگیری از تمامی ظرفیت‌های نیروی انسانی و منابع موجود به مردم خدمت رسانی کنند. همچنین اجرای کامل طرح ملی جی‌نف، از زیر ساخت های مهم تحقق شهر هوشمند است و پایگاه اطلاعات نشانی مکان محور به عنوان یکی از زیر ساخت های مهم استقرار دولت الکترونیک جهت تبادل داده های مکان محور در مدیریت شهری خواهد بود.

وی گفت: همکاری شهرداری ها به تسریع در این پروژه کمک کرده و جهت تحقق هرچه بهتر دولت الکترونیک، پروژه جی‌نف به عنوان پروژه‌ای ملی تعریف شد که متولی آن شرکت ملی پست است.

وی با اشاره به اینکه رتبه ۵ ترافیک در کشور را داریم، خاطرنشان کرد: جی‌نف آدرس استاندارد و منحصر به مکان را ایجاد می‌کند که همه دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی با استفاده از این پایگاه به درک واحدی از آدرس یک مکان می‌رسند.

شفیعی افزود: نقش حمایتی پست از کسب و کار های خرد و خانگی سبب تقویت اقتصاد محلی و تأمین معیشت پایدار برای کارآفرینان خانگی شده است و درحال حاضر شرکت ملی پست به یکی از پیشران‌های اقتصاد دیجیتال تبدیل شده است و بررسی کسب و کارها نشان می دهد که ۷۰ درصد آنها کالا محور هستند.

مدیر کل پست استان خراسان رضوی، تاکید کرد: بالغ بر ده میلیون ساختمان ژئو کد شده است و نصب پلاک هوشمند در استان نیز آغاز شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه رشد خدمات الکترونیک بالغ بر ۳۸ درصد بوده است، خاطرنشان کرد: بنابراین پست در این حوزه نقش کلیدی دارد و با اعتمادی که مردم به پست دارند، لازم است تا با استمرار هوشمندسازی و ارتقای مولفه‌های دقت و سرعت و کیفیت، خدمت‌رسانی طوری انجام گردد تا شاهد افزایش هرچه بیشتر اعتماد مردم به پست باشیم.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=13601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.