2

حضور ۱۸ داور کشوری و بین‌المللی در نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور

  • کد خبر : 12445
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۰:۰۷
حضور ۱۸ داور کشوری و بین‌المللی در نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور
مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش کشور، فعالیت‌هایی فرهنگی است که باید به نحو احسن انجام شود.

به گزارش شرق‌نگار، میکاییل باقری امروز ۲۴خرداد در نشست خبری نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت و نماز فرهنگیان سراسر کشور که در محل اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: امیدوار هستیم به برکت خدمات صادقانه و ارزشمند شهید جمهور، ملت شریف ایران مجددا در تداوم حماسه بدرقه، حماسه دیگری را در انتخابات پدید آورند.

وی اضافه کرد: استان خراسان رضوی ۹ دوره کریمانه و مخلصانه میزبان مسابقات فرهنگیان سراسر کشور بوده است. خراسان رضوی همواره خواستگاه و منشاء ایجاد تحول در سراسر کشور بوده است و ۲ طرح حافظ قرآن‌شو و طرح شهید عاصمی را به صورت آزمایشی برگزار کرده است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و قابلیت تعمیم را در سراسر کشور دارد.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: با این وضعیت، شاهد و ناظر فعالیت بسیاری از دانش‌آموزان قرآنی در رسانه ملی کشور هستیم. مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش نمود فعالیت‌های فرهنگی است و باید به نحو احسن انجام شود، زیرا باعث تربیت قرآنی نسل حال و آینده می‌شود. همچنین اگر قرار است که این مسابقات پشتوانه قوی برای سطح تلاوت و حفظ باشد، باید افرادی به عنوان متخصص وجود داشته باشند تا متقاضیان را راهنمایی کنند و نخبگان قرآنی را تربیت کنند.

ارتقا دانش و مهارت دانش‌آموزان با مسابقات فرهنگیان

وی گفت: اگر در مسابقات فرهنگیان، این رشته‌ها تعریف شده است به دلیل ارتقای سطح فرهنگیان است که طی این فرایند، رشد این سطوح به مدارس بازگردد تا دانش و مهارت دانش‌آموزان ارتقا یابد. هر قاری و حافظی که به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در مسابقات بین‌المللی حضور یافته است؛ دست پر برگشته است که این امر نشان از کیفیت آموزش در این کشور دارد و سرمنشاء آن همین مسابقات دانش‌اموزی است.

باقری افزود: در این دوره از مسابقات ۱۸ داور کشوری و بین‌المللی حضور دارند که با دانش خود آثار را داوری می‌کنند. افتتاحیه مسابقات امروز ساعت ۱۶:۳۰ در هتل امامت برگزار خواهد شد و امیدوار هستیم که امسال هم مانند سال‌های گذشته اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در خصوص نمود این مسابقات در سال‌های گذشته ادامه داد: طی این مسابقات گرایش فرهنگیان به قرآن رشد مخصوصی پیدا کرده است و بسیاری از نخبگان قرآنی بین‌المللی از همکاران فرهنگی هستند و در مسابقات بین‌المللی ایران را سرافراز کرده‌اند.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=12445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.