2
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی عنوان کرد:

تشکیل ۶٢ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی

  • کد خبر : 10999
  • ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
تشکیل ۶٢ شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: ۶٢ شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در مناطق مختلف خراسان رضوی تشکیل شده است.

به گزارش شرق‌نگار، نشست خبری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در مشهد برگزار شد.

سید امیر مرتضوی باتوجه به اینکه ۶٢ شعبه ویژه برای رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در مناطق مختلف خراسان رضوی تشکیل شده است. گفت: از این تعداد شعبه، ٢۵ شعبه در شهرستان، دادگستری‌ها، دادسراها و ١٢ شعبه در حوزه بخش قرار دارند.

وی افزود: در سال ١٣٩٢ به استناد ماده ۶٨ قانون انتخابات ریاست جمهوری، طرحی به قوه قضائیه ارائه شد که ستادهای پیشگیری، رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی را تشکیل دهند.

وی در خصوص تیلیغات در انتخابات، گفت: تبلیغات در انتخابات بسیار مهم است و این در حالی است که در قانون گذشته، خلا زیادی در این خصوص وجود داشت که در قانون جدید این مشکل رفع شده است و رفتارهایی که در فضای عمومی جرم محسوب می‌شود در فضای مجازی نیز جرم به حساب خواهد آمد.

مرتضوی بیان کرد: با توجه به شعار سال که «مهار تورم و رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران تعیین شده، اقداماتی از سوی دستگاه قضایی انجام شده است و بر همین اساس کمیسیون‌های حل اختلافی بین دستگاه اجرایی خدماتی و بانک سرمایه‌گذاری و کارآفرینی تشکیل شد. همچنین کمیسیون پیشگیری از بحران واحدهای تولیدی توانست از تعطیلی ۴٨ واحد تولیدی جلوگیری کند.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=10999

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.