1
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی عنوان کرد:

کمک ۹ میلیون ریالی سازمان ملل جهت آموزش هر سوادآموزی

  • کد خبر : 10404
  • ۰۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴
کمک ۹ میلیون ریالی سازمان ملل جهت آموزش هر سوادآموزی
معاون سوادآموزی خراسان رضوی گفت: سازمان ملل برای آموزش هر سوادآموز خارجی، مبلغی را تخصیص داده است.

یه گزارش شرق‌نگار، نشست خبری معاون سوادآموزی خراسان رضوی به مناسب هفته سوادآموزی برگزار شد.

زهرا شوشتری با اشاره به اینکه در سال گذشته وزارت آموزش و پرورش شمار بی‌سوادان این استان را ۴۹۷ هزار نفر اعلام کرد، گفت: معتقدیم بر اساس جمعیت کنونی و آمار گروه هدف سوادآموزی یعنی جمعیت ۱۰ تا ۴۹ سال تعداد واقعی بی سوادان استان ۲۷۲ هزار نفر است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۲۶ هزار نفر و طی امسال ۲۷ هزار نفر از بی سوادان استان شناسایی و طبق برنامه شتاب بخشی تا سال ۱۴۰۵ هدف گذاری شده تا تمامی این افراد زیر پوشش سواد آموزی قرار گیرند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: متاسفانه سوادآموزی در کشور ما عرضه محور است و ما ناچار به مراجعه و شناسایی افراد بی سواد هستیم حال آن که باید این موضوع تقاضا محور باشد تا افراد برای کسب سواد به ما مراجعه کنند به این ترتیب دورنمای روشن تر و ارائه خدمات موثرتری را هم خواهیم داشت.

شوشتری سوادآموزی را از اساس کاری جهادی دانست و تاکید کرد: مردم باید در این کار جهادی و گسترش سواد در بین جامعه ما را یاری دهند بنابراین هر آنچه نیرو در این زمینه به ما کمک کند باز هم جای کار وجود دارد.

وی با بیان این که طبق استانداردهای جهانی و البته تاکیدات امام راحل(ره) سواد صرفا به معنای خواندن و نوشتن نیست افزود: توسعه سواد در کشور و خراسان رضوی همگام با دنیا در حال انجام است و در قالب ۱۲ قطب بندی مختلف بر اساس سوادهای مختلف، ماموریت‌ های مختلف آموزشی طراحی شده است که از جمله می توان به سواد رسانه و سواد کامپیوتر اشاره کرد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به این که استفاده از ظرفیتهای مردمی و دانش آموزی را در شناسایی و پوشش افراد بی سواد بسیار با اهمیت می دانیم گفت: هم اکنون هزار و ۳۰۰ آموزش دهنده در خراسان رضوی داریم که ۷۰۰ نفر آنان هم اکنون در حال همکاری با ما هستند.

شوشتری بیشترین میزان سوادآموزان زیر پوشش را در گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال اعلام کرد و افزود: علاوه بر آمار آموزش سواد در استان، امسال سه هزار و ۶۸۹ نفر از اتباع خارجی نیز تحت پوشش سواد قرار گرفتند.

وی با بیان این که در مجموع سهمیه سوادآموزی امسال استان ۲۷ هزار نفر تعیین شده است افزود: همچنین سهمیه امسال استان برای سوادآموزی زنان عشایر به تعداد ۷۰۰ نفر اعلام شده است.

وی گفت: سازمان ملل برای آموزش هر سوادآموز خارجی سالانه مبلغی را کمک می‌کند و همچنین، هم اکنون ۱۲۰ مرکز یادگیری و یاددهی سواد در سخراسان رضوی فعال است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10404

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.