3

پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری / نقش موثر گردشگری در سرمایه‌گذاری بدون ریسک

  • کد خبر : 6015
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
پس‌انداز یا سرمایه‌گذاری / نقش موثر گردشگری در سرمایه‌گذاری بدون ریسک

آگوستین “آگ” ماندینو نویسنده آمریکایی می گوید: هنگامی که فرد عادت به تعیین اهداف و دستیابی به آنها داشته باشد، به نصف پیروزی و موفقیت در رسیدن به هدف دست یافته است. پس لازم است قبل از اینکه بهترین سرمایه‌گذاری بلند مدت را بشناسید، اهداف خود را تعیین کنید. مشخص کردن اهداف بلندمدت شما را […]

آگوستین “آگ” ماندینو نویسنده آمریکایی می گوید: هنگامی که فرد عادت به تعیین اهداف و دستیابی به آنها داشته باشد، به نصف پیروزی و موفقیت در رسیدن به هدف دست یافته است. پس لازم است قبل از اینکه بهترین سرمایه‌گذاری بلند مدت را بشناسید، اهداف خود را تعیین کنید. مشخص کردن اهداف بلندمدت شما را در انتخاب بهترین گزینه سرمایه‌گذاری نیز کمک خواهد کرد.

یک قانون کلی این است که پس‌انداز باید کوتاه مدت باشد، در حالی که سرمایه‌گذاری باید بلندمدت باشد، با در نظر گرفتن این موضوع، می‌توانیم با نگاهی عمیق‌تر به بررسی تفاوت‌های این دو بپردازیم.

در تئوری اقتصاد یا در اقتصاد کلان، سرمایه‌گذاری مقدار خریداری شده از کالاها در واحد زمان است که مصرف نمی‌شوند اما برای تولید در آینده استفاده می‌شوند، مثلا راه‌آهن یا ساختمان مجموعه‌ای گردشگری را می‌توان برای این منظور نام برد.

وقتی از پس‌انداز صحبت می‌کنیم منظورمان کنار گذاشتن پول برای زمانی است که به آن نیاز پیدا می‌کنیم، با این تعریف وقتی پولمان را به‌صورت نقد در منزل نگه می‌داریم یا در حساب‌های بانکی جاری یا قرض‌الحسنه می‌گذاریم،‌ نوعی از پس‌انداز را انجام داده‌ایم.

ولی وقتی پولمان را صرف خرید چیزهایی می‌کنیم که احتمال می‌دهیم در آینده ارزششان رشد کند سرمایه‌گذاری انجام داده‌ایم، به‌عنوان مثال خرید طلا یا خرید سهام شرکت‌هایی مانند پدیده که به منظور کسب درآمد و افزایش سرمایه است یک نوع از سرمایه‌گذاری است، ولی همانطور که ذکر شد گذاشتن پول در حساب جاری بانک نوعی پس‌انداز است. لذا شاید بتوان به‌تعبیری سرمایه‌گذاری را ایجاد منابع مالی جدید دانست.

مردم باید تفاوت بین پس‌انداز و سرمایه‌گذاری را بدانند و بدانند چه زمانی پس‌انداز بهتر است و چه زمانی سرمایه‌گذاری بهتر خواهد بود.

کشور ما کشوری تورمی‌ست، به‌طوری که در چندین دهه با تورم‌های دو رقمی مواجه بوده‌ است و اگر پولی که درمی‌آوریم را در منزل نگه داریم، اگر فرض کنیم امسال سی درصد تورم خواهیم داشت، در پایان سال سی درصد ارزش دارایی خود را از دست خواهیم داد.

اما سرمایه‌گذاری باعث می‌شود نه‌تنها ارزش داراییمان حفظ شود، بلکه می‌تواند به رشد مالیمان کمک بزرگی بکند. البته این نکته را هم باید در نظر گرفت که سرمایه گذاری در کنار مزایای فراوانش، یک عیب هم دارد و آن ریسک است.

این نکته را باید مدنظر داشت که، ممکن است شما سرمایه‌گذار فوق‌العاده‌ای باشید و دارایی‌های قابل سرمایه‌گذاری را به خوبی بشناسید، اما نتوانید برای تامین مالی زندگی خود تصمیمات درستی بگیرید، زیرا نمی‌دانید چگونه وجوه کوتاه‌مدت خود را پس‌ انداز کنید. از طرف دیگر شما می‌توانید هر ماه پول پس‌انداز کنید، اما در درازمدت، این پس‌‌انداز در دوران بازنشستگی ارزش چندانی نخواهد داشت و به احتمال زیاد برای تامین آینده فرزندانتان نمی‌تواند کمک شایانی به شما بکند.

حمید نجف کارشناس بازار کار در ارتباط با سرمایه‌گذاری می‌گوید: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند در جذب اشتغال و ایجاد فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری اثرگذار باشد و در عین حال ارزش‌ افزوده بسیاری ایجاد کند، بخش گردشگری است.

بسیاری باور دارند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آینده کشورها را تغییر می‌دهد زیرا حوزه‌ای زیربنایی با زنجیره‌ای گسترده از مشاغل و کسب و کارهای مرتبط است که بسیار هم برای کشورها ارزآوری دارد.

با تمام این توضیحات می‌توان گفت، اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری امن و نگران سرمایه‌ خود هستید،حوزه‌ گردشگری می‌تواند سرمایه‌گذاری امنی محسوب شده و به زعم بسیاری از کارشناسان، آینده کشورها را تغییر دهد و کمک شایانی به اطمینان‌بخشی در سرمایه‌گذاریتان کند.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6015

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.