1
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری لیدکو تاکید کرد:

موفقیت اکوسیستم خراسان در بخش گردشگری

  • کد خبر : 11340
  • ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱:۴۷
موفقیت اکوسیستم خراسان در بخش گردشگری
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی لیدکو، گفت: توجه به گردشگری در خراسان رضوی از عوامل موفقیت‌ در این حوزه خواهد بود.

به گزارش شرق‌نگار، امین محمودی‌نیا در آئین رونمایی از کتاب توسعه، تولید و تحقیق قراردادی که در شهرک صنعتی توس مشهد برگزار شد، گفت: شرکت دانش‌بنیان گسترش صنعت علوم زیستی «لیدکو»، که اولین صندوق حوزه پژوهش و فناروی بخش خصوصی کشور است، در حوزه علوم‌زیستی و سرمایه‌گذاری فعالیت‌ داشته و سابقه بیش از دو دهه راهبری بخش دانش‌بنیان و صنایع هایتک را در کارنامه خود دارد.

وی افزود: در دوسال گذشته، با نگاه خوبی که این مجموعه به استفاده از ظرفیت‌های خالی و تولید بدون کارخانه داشته، به اکوسیستم تحقیق، توسعه و قراردادی ورود کردیم و امروز نیز کتاب توسعه، تولید و تحقیق قراردادی را رونمایی کردیم که در حقیقت مغزافزار اجرایی و عملیاتی این حوزه خواهد بود.

نایب رئیس هیات‌مدیره هلدینگ گسترش صنعت علوم زیستی با ابراز امیدواری از اینکه این مرکز می‌تواند نقطه قوتی برای فعالیت‌های اکوسیستم دانش‌بنیان و توسعه و تحقیق قراردادی باشد، گفت: استفاده از ظرفیت‌های مجموعه CDMO را که یکی از مهمترین کاتالیزورهای تولید و تجاری‌سازی است مهم خوانده و پرداختن به آن را به جهت تولید محصولات و فرآورده‌های با فناوری‌ بالا مناسب دانست.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۱۱ شرکت تابعه در زیرمجموعه این شرکت فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: از جمله این شرکت‌ها می‌توان به بنیاخته‌های رویان که تمرکز آن بر ذخیره‌سازی بند ناف و همچنین شرکت‌هایی که در حوزه پسماند شهری مشغول به فعالیت هستند، اشاره کرد.

وی تولید در حوزه گردشگری را مناسب اکوسیستم خراسان بیان کرد و افزود: شرکت توسعه گردشگری اوژن که در حوزه گردشگری سلامت به فعالیت می‌پردازد، متولی بحث گردشگری و به‌ویژه گردشگری سلامت خواهد بود.

 

 

در ادامه امیررضا امیرحسن‌خانی، مدیرعامل و عضو هیات مدیره هلدینگ، اهداف خود در راه‌اندازی این مجموعه را بیان کرد و افزود: از اهداف مهم راه‌اندای این مجموعه می‌توان به کمک به اقتصاد دانش‌بنیان و پایداری شرکت‌های SME و استارتاپ‌ها اشاره کرد.

نویسنده کتاب توسعه، تولید و تحقیق قراردادی، اظهار داشت: فعالیت هلدینگ لیدکو از سال ۸۱ آغاز و در حوزه‌ سرمایه‌گذاری در بخش فناوری‌های پیشرفته و نوآورانه اهداف خود را دنبال کرد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=11340

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.