1
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد:

یک میلیون و دویست هزار تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵

  • کد خبر : 11003
  • ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۵
یک میلیون و دویست هزار تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماس با اورژانس، ۳۵۰ هزار مورد آن منجر به انجام ماموریت شده است.
به گزارش شرق‌نگار، محمد دهقانی فیروزآبادی، معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه، گفت: حوزه درمان یکی از پر چالش‌ترین حوزه‌های سطح کشور بوده و آنچه مورد توجه است کمبودها است. ملاک توزیع تخت و نیروی انسانی، آمار جمعیتی بر اساس سرشماری بوده که بر اساس آن کمبود تخت وجود داشته و دارد.
وی گفت: در کنار آن علاوه بر جمعیت رسمی، جمعیت اتباع و زائرین را داریم که جزء سرشماری نیستند ولی درمان آنها با ما خواهد بود. همچنین ۳۰ درصد کدهای ملی از استان‌های همجوار است که بعنوان ارجاع از ما خدمات می‌گیرند و این مشکلات ما را بیشتر می‌کند.
دهقانی با بیان اینکه در کاشت حلزون گوش که تمام خدمات آن رایگان است، از ابتدای امسال ۱۰۸ کاشت حلزون داشتیم و از سال ۱۴۰۱ تا کنون ۴ هزار مورد کاشت حلزون گوش در کودکان ثبت شده است، تصریح کرد: ۶۴۰ میلیارد تومان خرید خدمت در گردشگری سلامت انجام گرفته که دو سوم در بیمارستان‌های خصوصی و یک سوم در بیمارستان‌های دولتی بوده است. در استان ۶ بیمارستان زیر مجموعه و ۲۸ بیمارستان و مرکز درمانی مجوز درمان گردشگری سلامت دارند.
در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز، گفت: در یک سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ تماس برقرار شده است و ۳۵۰ هزار مورد منجر به انجام ماموریت و ۱۴۷ هزار بیمار به بیمارستان منتقل شده است.
علی روحبخش، معاون غذا و دارویی نیز عنوان کرد: یکی از وظایف حوزه معاونت غذا و دارو، نظارت بر کیفیت و سلامت فرآورده‌های غذایی در سطح عرضه است که مرتب در حال انجام است که در این زمینه یکی از آزمایشگاه‌های مهم ما، آزمایشگاه غذا و دارو است که یکی از اولین آزمایشگاه‌های کشور هستیم که آزمایش روی برنج و ذرت و تشخیص اینکه تراریخته است یا خیر را انجام می‌دهیم.
وی افزود: در حوزه تولید مواد غذایی از بزرگترین تولید کنندگان در کشور بوده و به لحاظ تعداد کارخانجات اولین هستیم، حدود ۱۴۰۰ کارخانه و کارگاه مربوط به تولید مواد غذایی داریم که همه مجوز بهداشتی را دریافت کرده‌اند. در بحث صادرات، تاکنون هزار و ۷۰۰ گواهی صادراتی صادر شده و ۴۶۴ مورد گواهی واردات مواد غذایی را نیز بررسی کرده و اجازه ورود داده‌ایم.
روحبخش افزود: در زمینه نظارت بر عطاری‌ها، هزار و ۱۰۰ عطاری را تحت نظارت داریم، همچنین نظارت بر باشگاه‌های ورزشی به دلیل مصرف مکمل‌ها و… و همچنین شیرخشک و شیرخشک رژیمی از جمله سایر مواردی است که نظارت و بررسی آن در حوزه وظایف معاونت غذا و دارو است و نظارت‌های لازم در این حوزه‌ها مرتب در حال انجام است.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: در حوزه دانشگاه علوم پزشکی و شهرستان‌های تحت پوشش، ۱۰۰۱ داروخانه داریم که تعداد ۷۷۲ داروخانه در شهر مشهد و مابقی در شهرستان‌ها هستند. نظارت‌های لازم بر داروخانه‌ها پیوسته در حال انجام است و از طریق سامانه ۱۹۰ نیز نیازهای دارویی مردم را پاسخ می‌دهیم، به طوری که از اول سال جاری حدود ۳۱ هزار تماس تلفنی داشتیم که راهنمایی کردیم و ۸ هزار و ۵۰۰ مورد اطلاعات دارویی نیز از طریق همین سامانه در اختیار مردم قرار گرفته است.
لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=11003

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.