2
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد:

توجه به بخش فرهنگی اولویت‌ ما خواهد بود

  • کد خبر : 11538
  • ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰:۰۵
توجه به بخش فرهنگی اولویت‌ ما خواهد بود
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: توجه به بخش فرهنگی در حرم امام رضا (ع) از فعالیت‌های روزانه ما در سال ۱۴۰۲ بوده است.

به گزارش شرق‌نگار، مصطفی فیضی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سازمان مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: فعالیت آستان در چهار حوزه ماموریتی در حال حاضر اداره می‌شود. همه فعالیت‌ها در حوزه زیارت و حرم در ساختار مدیر عالی حرم مطهر با زیر مجموعه معاونت اماکن، خدمات، تبلیغات و بخش‌های ستادی حرم انجام می‌گیرد.

وی افزود: در حوزه علمی و فرهنگ، مجموعه چاپ و نشر آثار، دانشگاهی و آموزش، بنیاد پژوهش‌ها و همه فعالیت‌های فرهنگی و علمی آستان در سازمان علمی و فرهنگی مدیریت می‌شود. همچنین در بنیاد بهره‌وری موقوفات، حوزه موسسات، شرکت‌ها و سازمان‌ها اقتصادی که قبلا با عنوان سازمان اقتصادی اداره می‌شد، فعال هستند. فعالیت خدماتی و اجتماعی آستان قدس رضوی در سطح مشهد، استان و کشور در بنیاد کرامت فعالیت می‌کنند.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در کنار این چهار بنیاد، حوزه‌های ستادی مسئولیت هماهنگی و اجرایی و سیاست‌هایی که تولیت برای ما مقرر فرموده‌اند، در ستادها و مراکز، اداره می‌شوند، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ در همه بخش‌ها با ارتقاء کمی و کیفی در آستان قدس رضوی حرکت کردیم که نتایج آن در پایان برنامه سه ساله سال ۱۴۰۳ مشخص می‌گردد.

فیضی بیان کرد: در حوزه ستادی توجه ویژه بر نظارت موقوفات، جلوگیری از هزینه‌های غیر ضرور، چابک سازی منابع استانی، توجه به نیات واقفین، گسترش خدمات در حرم مطهر در بخش‌های مختلف، توجه به حوزه علمی و فرهنگی و در بنیاد بهره‌وری موقوفات تاکید بر حفظ سرمایه آستان قدس، پرهیز از خام فروشی و مصرف از خزانه بصورت یکطرفه، حفظ سقف صندوق و توان آستان قدس برای همیشه و مستمر، بوده است.

وی ادامه داد: در بنیاد کرامت توجه به اولویت‌های نظام بر امور اجتماعی، خانواده، افزایش جمعبت، توجه به محرومین، همکاری با دستگاه‌های مربوطه در پویش‌ها، خدمت در مناطق محروم و موضوعاتی که کمتر مورد توجه دیگر دستگاه‌ها شده است، خواهد بود.

مصطفی فیضی ابراز کرد: برای ایام پیش رو در سال ۱۴۰۳ آستان قدس، بنا بر تاکید تولیت معظم، حفظ، بازسازی، نوسازی و گسترش ابنیه حرم مطهر را داشته است. در نگاه اول شاید این فعالیت‌ها عمرانی تلقی شود، اما اینها فعالیت فرهنگی است و در صدر فعالیت‌ها قرار دارد. پروژه رواق چند سطحی امیرالمؤمنین، پروژه بزرگ بازسازی زیرگذر و پروژه زیر سطحی شیخ بهایی از جمله فعالیت‌های سال ۱۴۰۲ بود.

وی تاکید کرد: توجه به بخش فرهنگی در حرم مطهر، مهد کودک، دبستان، دبیرستان، دانشجویی، خانواده و اقشار مختلف در فعالیت روزانه ۱۴۰۲ بوده که همه آمارهای سال قبل را پشت سر گذاشته است.

منبع: مشهد‌رخداد

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=11538

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.