6
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی عنوان کرد:

واحدهای گردشگری خراسان رضوی بیشترین ضرر را در دوران کرونا متحمل شدند

  • کد خبر : 9086
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
واحدهای گردشگری خراسان رضوی بیشترین ضرر را در دوران کرونا متحمل شدند
رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: در دوران کرونا بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری و واحدهای اقامتی استان وارد شده است.

به گزارش شرق‌نگار، محمود مادرشاهیان در نشست خبری هفته گردشگری با تاکید بر اینکه، تخفیف ۳۰ تا ۵۰ درصدی هتل‌ها و اقامتگاه‌ها در این هفته وجود دارد، افزود: ۴۰ تا ۵۰ درصد سطح اشغال هتل‌ها بابت هزینه‌های واحدهاست و مازاد آن به عنوان درآمد و سود محل اقامتی محاسبه می‌شود.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ هتل‌های استان افزایش قیمت نداشتند و برای افزایش و ماندگاری زائر تلاش زیادی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه واحدهای گردشگری خراسان رضوی بیشتری ضرر را در دوران کرونا متحمل شدند گفت: در دوران کرونا بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان خسارت به حوزه گردشگری و واحدهای اقامتی استان وارد شده است. در حالی که میزان خسارت این حوزه در کشور ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

در ادامه، بیدخوری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی نیز گفت: امسال و برای نخستین بار، ۲ تور مشهدگردی ویژه بازنشستگان به مناسبت روز سالمند در ۸ مهر و تور ویژه ناشنوایان و معلولان در ۹ مهر به مناسبت روز جهانی ناشنوایان برگزار خواهیم کرد تا تکریم این اقشار صورت پذیرد.

وی افزود: اولین نشست تحقیقی گردشگری با عنوان زیارت و سلامت معنوی با همکاری پژوهشگاه گردشگری جهاد دانشگاهی نیز در این هفته برگزار خواهد شد.

سعید ولی‌زاده، رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی نیز در ادامه نشست مطرح کرد: ۶۰۰ آژانس مسافرتی فعال در استان داریم و در هفته گردشگری نیز ۹ آژانس جدید افتتاح می‌شود که برای هر آژانس بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری شده و در هر دفتر به طور متوسط ۱۰ نیرو مشغول به کار هستند.

توحید فروزانفر، رئیس هیئت مدیره جامعه راهنمایان گردشگری خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به اینکه هنوز خیلی‌ها از تورهای غیرمجاز آگاهی ندارند گفت: در استان ۴۵۰ راهنمای گردشگری زیر نظر آموزشگاه‌ها تربیت شده و امتحان جامع داده‌اند و با مدارک بالای تحصیلی فعالیت می‌کنند. گردشگران باید توجه کنند که راهنمای گردشگری مجاز باید کارت رسمی داشته باشد.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=9086

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.