3

صاحبان خطرناک‌ترین و مهم‌ترین شغل در غزه را بشناسید/ جان نثارانی که شهر را زنده نگه داشتند

  • کد خبر : 11477
  • ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
صاحبان خطرناک‌ترین و مهم‌ترین شغل در غزه را بشناسید/ جان نثارانی که شهر را زنده نگه داشتند
بسیاری از تکنسین های مخابراتی در غزه با وجود شرایط خطرناک این منطقه، همچنان مشغول فعالیت هستند تا راه ارتباطی را با دنیا باز نگه دارند.

به گزارش شرق‌نگار، به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، زمانی که محمد سوئیرکی در ژانویه آماده شد تا برای یک سفر کاری برای تعمیر زیرساخت‌های مخابراتی که در شمال غزه ویران شده بود حرکت کند، همسر و فرزندانش از او خواستند که نرود. سوئیرکی که تکنسین «پال‌تل»، بزرگ‌ترین شرکت مخابراتی در غزه است، گفت که نبرد بین نیروهای اسرائیلی و اعضای حماس همچنان در این منطقه جریان دارد و خانواده‌اش نگران هستند که مبادا او برنگردد. اما او گفت که احساس می‌کند با توجه به اینکه ساکنان آنجا شدیدا به بازسازی خدمات تلفنی خود نیاز دارند، چاره‌ای ندارد.

سوئیرکی، ۵۰ ساله که در آغاز جنگ از شهر غزه گریخت و اکنون با شش عضو خانواده در گاراژی در رفح، جنوبی‌ترین شهر منطقه، پناه گرفته است، گفت: «خداحافظی دردناک بود. آنها گریه می‌کردند؛ اما من نمی‌توانستم ماموریت خود را رها کنم.» از زمان شروع جنگ، شغل سوئیرکی به یکی از خطرناک‌ترین‌ها در غزه و همچنین یکی از مهم‌ترین‌ها تبدیل شده است.

کمپین بمباران اسرائیل علیه حماس، زیرساخت‌های مخابراتی در غزه را تخریب کرده، کابل‌های فیبر زیرزمینی را نابود کرده، به مراکز داده آسیب رسانده و برج‌های تلفن همراه را منفجر کرده است. از زمان شروع جنگ، حدود ۵۰ مهندس و تکنسین در پالتل، یکی از دو ارائه‌دهنده خدمات سلولی فلسطینی در غزه، از منطقه تحت کنترل عبور کرده‌اند تا خدمات را در محله‌هایی که روزها و حتی هفته‌ها در خاموشی‌های برق فرو رفته‌اند، بازگردانند. پالتل – که وابسته به سه خط مخابراتی است که از اسرائیل می‌گذرد – زیرساخت‌ها را در غزه اداره می‌کند.

تلاش برای تعمیر این زیرساخت خطرات زیادی را برای تکنسین‌های پالتل به همراه دارد که اغلب مجبورند در نزدیکی نبردها کار کنند و می‌گویند که آنها بارها در تیررس آتش قرار گرفته‌اند. به گفته این شرکت و وزارت مخابرات تشکیلات خودگردان فلسطین، حداقل دو کارمند پالتل در حین کار کشته شده‌اند. پالتل گفت که از زمان شروع جنگ در مجموع ۱۶نفر کشته شده‌اند.

منبع: اقتصادنیوز

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=11477

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.