16
مدیرعامل سازمان همیاری خراسان رضوی عنوان کرد:

آمادگی سازمان همیاری برای هماهنگی شهرداریها در مدیریت بحران

  • کد خبر : 1347
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲
آمادگی سازمان همیاری برای هماهنگی شهرداریها در مدیریت بحران
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل مدیریت بحران استان از آمادگی این نهاد در جهت همکاری با این اداره کل و همچنین ایجاد هماهنگیهای لازم با شهرداریها در مواقع بحرانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، محمد سنجری در دیدارش با محسن نجات مدیرکل ادارهکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی، اظهارکرد: به عنوان دو دستگاه هم خانواده و در زیر مجموعه معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، امیدواریم بتوانیم از ظرفیتها و توانمندیهای یکدیگر به نحو مطلوب و اثرگذاری در استان استفاده کنیم.
وی با ابراز امیدواری از عدم بروز حوادث بحرانی در استان، افزود: در هر صورت همواره احتمال رخداد حوادث غیر مترقبه و غیر قابل پیش بینی وجود دارد و ممکن است اداره کل بحران که نقش هماهنگ کننده را در این مواقع بر عهده دارد در حوزه اجرا با محدودیتهایی از نظر امکانات و توان سخت افزاری و … مواجه باشد، لذا سازمان همیاری شهرداریهای استان این آمادگی را دارد تا در مواقع لزوم در کنار این نهاد باشد.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به تفاهمنامهها و همکاریهای پیشین با اداره کل مدیریت بحران استانداری، افزود: نقش سازمان همیاری از بعد سیاسی به عنوان نهادی زیر مجموعه استانداری و وزارت کشور، از بعد اقتصادی، تابع قواعد بنگاههای اقتصادی و از بعد مدیریتی و اجرایی در تعامل و پشتیبان ۷۹ شهرداری استان است، لذا با توجه به نقش مهمی که شهرداریها در حوادث و بحرانها ایفا میکنند، آمادهایم تا در حوزه مدیریت بحران هماهنگی لازم را با حوزه مدیریت شهری که پشتیبانی آن را برعهده داریم، انجام دهیم.
وی ادامه داد: از سوی دیگر با توجه به فعال بودن چندین شرکت و موسسه در حوزههای عمرانی، بازرگانی، آموزشی، بیمه ای و … در سازمان همیاری شهرداریها، در هریک از این زمینهها آمادگی همکاری در جهت کمک به مدیریت و کنترل بحران را در استان داریم.
سنجری با تاکید برتوجه این سازمان به پیشگیری به عنوان آسانترین راه برای حفظ سرمایهها، بیان کرد: تواناییهای مطلوبی در شرکت همیار بیمه در حوزه صدور انواع بیمههای حوادث و مسئولیت و موسسه آموزش سازمان در حوزه فرهنگ سازی مردم و آموزشهای شهروندی برای کمک به مدیریت بحران و همچنین پیشگیری از حوادث و بحرانهای حساس وجود دارد.
وی به احداث مجتمع پایانههای انرژی دوغارون اشاره و عنوان داشت: این مجتمع یکی از پروژههای سازمان همیاری در حوزه مرزی و پیشگیری از قاچاق سوخت و هدررفت سرمایههای ملی به حساب میآید که با توجه به اتفاقات و انفجارات خودروهای حامل سوخت در اسلامقلعه افغانستان از اهمیت و جدیت بیشتری نیز برخوردار شده است که باید برای تکمیل و به سرانجام رسیدن آن در جهت کمک به پیشگیری از بحران های احتمالی اینچنینی تلاش کنیم.
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداریهای خراسان رضوی با اشاره به آمادگی این نهاد در حوزه خرید و تامین نیازمندیهای حوزه بحران به تجهیزات، کالاها و …، ادامه داد: باید برای تعامل هرچه بهتر و موثرتر در جهت بروز رسانی و متناسب سازی همکاریها تلاش کنیم و بر اساس اولویتهای گذشته و تفاهمنامه آتی، آنها را اجرایی و عملیاتی کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی نیز در این دیدار، اظهار کرد: حوزه مدیریت بحران جایگاه بسیار حساسی دارد که طبیعتاً در خراسان رضوی با توجه به پراکندگیها و حوادثی که در آن رخ میدهد نمیتوان به تنهایی چنین حوزه با اهمیتی را مدیریت کرد.

محسن نجات با اشاره قرار گرفتن ۶۵ درصد از مساحت خراسان رضوی در پهنه خطرپذیری زلزله، ادامه داد: با این حساسیتهای خاص قطعا در حوزه بحران نیازمند همه حوزههای بین بخشی و تعامل با همه دستگاهها به ویژه مجموعههایی مانند سازمان همیاری شهرداریهای استان هستیم و امیدواریم در سایه همدلی و همافزاییها حوادث و بحرانها را به حداقل ممکن برسانیم.
وی با تاکید بر ایکه باید در حوزه بحران تغییر نگرش ایجاد شود، افزود: باید در این حوزه به سمت جامعه محوری پیش برویم که در این حوزه می توان از ظرفیتهای آموزشی موسسه آموزش سازمان همیاری در جهت فرهنگسازی در این راستا استفاده کنیم.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در حوزه بهرهگیری از ظرفیتهای سازمان همیاری، اعلام حمایت کامل می کنیم و امیدواریم در ادامه بتوانیم با عقد تفاهمنامههای همدلی اثر گذار باشیم و در پیشگیری از حوادث و مواجهه با بحرانها در کنار هم موفق عمل کنیم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1347

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.