5

برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ۱۰۰ نقطه خراسان رضوی

  • کد خبر : 6984
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴
برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس در ۱۰۰ نقطه خراسان رضوی
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مراسم روز جهانی قدس در ۱۰۰ نقطه مراکز شهرستان‌، شهرها و دهستان‌های استان برگزار خواهد شد.
به گزارش شرق‌نگار، حجه الاسلام سید محمد سلطانی در نشست خبری ارائه برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی قدس گفت: امسال با همت مردم ولایت مدار در سراسر استان خراسان رضوی، در ۱۰۰ نقطه در مراکز شهرستان‌ها، شهرها و دهستان‌ها مراسم روز جهانی قدس، جمعه ۲۵ فروردین مصادف با ۲۳ رمضان برگزار می‌شود.
وی افزود: این راهپیمایی در همه نقاط ختم به مقصد نماز جمعه خواهد بود. در مشهد مقدس نیز اجتماع مردم را در ساعت ۹/۳۰ صبح در میدان ۱۵ خرداد خواهیم داشت.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: شعارهایی که از اول انقلاب بر اساس وظیفه، اخلاص و آموزها و اندیشه های امامین انقلاب اسلامی داده شده است، در این ۴۵ سال محقق شده است.
وی در ادامه گفت: یکی از این شعارها این بود که امام(ره) فرمودند” اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود”. همچنین مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود اشاره کردند که ” گفته بودیم اسرائیل را تا ۲۵ سال دیگر نمی‌بینیم، اما این کار زودتر انجام خواهد شد”. این جزء مجاهدت و آرمان‌خواهی مسلمانان ایران و جهان نیست.
حجه الاسلام سلطانی بیان کرد: اینکه جمعه آخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس اعلام شد، دلیل بر تیزهوشی دارد، ماه رمضان، ماه برکت و تعالی روح و جسم انسان است که زیباترین انتخاب بوده است. همه ساله در این روز مسلمانان جهان و در برخی کشورها غیر مسلمانان برای برائت از اسرائیل و دفاع از مردم فلسطین به میدان آمده‌اند.
وی با اشاره به اینکه امام علی(ع) فرموده‌اند” دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید”، اظهار کرد: قدس قبله‌گاه اول مسلمین بوده است، با این حال دولتمردان اسرائیل تاریخ یک کشور و یک ملت را منکر می‌شوند.
حجه‌الاسلام سلطانی افزود: راس ساعت ۱۰ صبح از میدان ۱۵ خرداد به سمت بارگاه منور امام رضا(ع) حرکت می‌کنیم. ورودی برادران به حرم از باب الرضا و ورودی خواهران از باب‌ الجواد خواهد بود. مراسم پایانی با سخنرانی دکتر علی باقری کنی، معاون سیاسی وزارت امورخارجه و قرائت قطعنامه خواهد بود. سپس نماز جمعه به امامت آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی اقامه می‌شود.
وی از فضا سازی شهری و مسیر راهپیمایی، نصب پرچم محور مقاومت و شهدای آن، توزیع تراکت و پرچم حزب الله، پرچم فلسطین در روز جهانی قدس، اجرای سرود روز جهانی قدس در پارک‌ها، استقرار ۶ پایگاه اقلام فرهنگی با همکاری تشکل‌های مذهبی فرهنگی نام برد.
ریاست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید اینکه سرویس ایاب و ذهاب به مراسم توسط سازمان اتوبوسرانی و قطار شهری بصورت رایگان انجام خواهد پذیرفت، عنوان کرد: برنامه های دیگری نیز برای گرامیداشت روز قدس پیش بینی شده است.
همچنین برگزاری همایش روز قدس در روز ۵ شنبه ۲۴ فروردین ساعت ۱۶ عصر ویژه زائرین غیر ایرانی در صحن قدس با سخنرانی ویدئوکنفرانسی حجه‌الاسلام شیخ نعیم قاسم و شیخ ماهر حمود و سخنرانان جهان عرب، برگزاری پرسمان جهانی مقاومت با حضور اساتید حوزه علمیه قم در حرم مطهر از جمله این برنامه‌ها است.
لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=6984

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.