16

سو استفاده از نام همیاب ۲۴ با ارسال پیامک جعلی

  • کد خبر : 2650
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
سو استفاده از نام همیاب ۲۴ با ارسال پیامک جعلی
مدیر توسعه تجارت سامانه ردیابی کالاهای دیحیتالی مفقودی و سرقتی همیاب ۲۴ از سوءاستفاده از نام این سامانه خبر داد.

شرق‌نگار:  مهندس فتح‌آبادی مدیر توسعه تجارت سامانه همیاب ۲۴، مرجع ردیابی کالاهای دیحیتالی مفقودی و سرقتی در کشور، در ارتباط با حمله سایبری که بر علیه این سامانه اتفاق افتاده گفت: در ۱۰ رو گذشته پیامک‌های جعلی از طرف و با نام این سامانه به جمع کثیری از عموم مردم ارسال شده که کاملا جعلی بوده و هیچگونه ارتباطی با سامانه همیاب ۲۴ نداشته است.

وی گفت: این پیامک به همراه یک لینک بوده که با کلیک بر روی آن، به فیشینگ یا همان هک اطلاعات کارت‌های بانکی افراد منجر خواهد شد.

وی در رابطه با سابقه و اهداف این سامانه افزود: این سامانه از سال ۱۳۹۵ کار خود را شروع و جزء شرکت‌های دانش‌بنیان محسوب می‌شود و تحت حمایت معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم قوه قضائیه نیز بوده و شامل اهدافی از جمله ثبت اطلاعات، استعلام و ردیابی کالاهای دیجیتال مفقودی و سرقتی، خدمات دهی به اپراتورهای مخابراتی، اصناف و کلانتری‌ها و کاهش سرقت و کاهش زمان رسیدن به کالای مفقودی نیز می‌باشد.

مدیر توسعه تجارت سامانه همیاب ۲۴ گفت: از جمله این این حملات سایبری که در چند روز گذشته صورت گرفته می‌توان به سامانه طرح صیانت، ثنا قوه قضائیه،سایت دیوار، شیپور و دیگر سامانه‌ها و سایت‌ها اشاره کرد.

فتح‌آبادی در ادامه افزود: افراد به شدت مراقب اینگونه کلاهبرداری‌ها باشند و به هیچ عنوان فریب اینگونه پیامک‌های جعلی را نخورده و از رسانه‌ها هم درخواست اطلاع‌رسانی درست و به موقع در پیشگیری از اینگونه حملات سایبری را داشت.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2650

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.