1

حضور پرشور مردم در نخستین ساعت رای گیری در خراسان رضوی

  • کد خبر : 11272
  • ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
حضور پرشور مردم در نخستین ساعت رای گیری در خراسان رضوی
انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری از ساعت ۸ صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند ماه همزمان با سراسر کشور آغاز شد و فرآیند اخذ رای در ۹۵ درصد شعب انتخاباتی خراسان رضوی در حال انجام است.

به گزارش شرق‌نگار، از ساعت ۸ صبح امروز ۱۱اسفندماه، ۴ هزار و ۶۲۷ شعبه اخذ رای در خراسان رضوی گشایش یافت که در مجموع ۸۰ هزار نفر مدیریت و نظارت بر این انتخابات در این شعبات را برعهده دارند.

ساعت رسمی برگزاری انتخابات ۸ صبح روز جمعه تا ۶ بعد از ظهر اعلام شده است که با صلاحدید وزارت کشور و تایید شورای نگهبان ۲ نوبت ۳ ساعته و تا ساعت ۲۴ قابل تمدید است.

براساس آمارها ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲۵۰ هزار نفر رای اولی هستند.

خراسان رضوی ۱۸ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۶ نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد که برای مجلس شورای اسلامی ۸۱۵ نفر و برای مجلس خبرگان رهبری هشت نامزد در عرصه رقابت حضور دارند.

در همین راستا یعقوبعلی نظری، استاندار خراسان رضوی در ستاد انتخابات خراسان رضوی اظهارداشت: فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی ساعت ۸ صبح امروز در حدود ۹۵ درصد شعب اخذ رای در این استان آغاز شد.

وی افزود: تا دقایق دیگر فرایند اخذ رای در پنج درصد باقی مانده شعب نیز انجام خواهد شد که برودت هوا و برف و کولاک موجب تاخیر در روند آغاز انتخابات در برخی شعب در نقاط دور دست و سخت گذر شده است.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی و برق در همه شعب اخذ رای به صورت کامل برقرار است.

منبع: تابناک رضوی

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=11272

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.