1

یک مقام سوئد: مردم آماده جنگ باشند | تهدید روسیه جدی است

  • کد خبر : 10632
  • ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۹:۲۶
یک مقام سوئد: مردم آماده جنگ باشند | تهدید روسیه جدی است
کارل اسکار بولین وزیر دفاع مدنی سوئد با بیان اینکه تهدید روسیه را باید جدی گرفت، گفت: ممکن است سوئد درگیر جنگ شود و مردم ما باید برای آن آماده باشند.

به گزارش شرق‌نگار، بولین در سخنرانی خود در پایگاه نظامی سلن در منطقه دالارن این کشور با بیان اینکه تهدید روسیه را باید جدی گرفت به این واقعیت که در ۲۱۰ سال گذشته هیچ جنگی در سوئد رخ نداده است اشاره کرد و افزود: در نتیجه حمله روسیه به اوکراین وضعیت امنیتی در اروپا رو به وخامت نهاده است و من به عنوان یک وزیر مسئول باید در این رابطه به مردم هشدار دهم.

وزیر دفاع مدنی سوئد همچنین با اشاره به اینکه همه سوئدی‌ها باید در حال حاضر برای تقویت انعطاف‌پذیری کشور در صورت وقوع جنگ اقدام کنند، گفت: از مسئولان شوراهای محلی می‌خواهم تا از هم اکنون اماکنی را که می‌توان به عنوان پناهگاه از آنها استفاده کرد را مشخص کنند و طرح‌های اضطراری برای تهیه آب و غذا را در نظر داشته باشند.

وی با تاکید براینکه مردم ما باید از مردم اوکراین الهام بگیرند، افزود: ما باید از مقاومت همه جانبه ملت اوکراین در برابر تهاجم تمام عیار روسیه درس بگیریم.

بولین همچنین با بیان اینکه دفاع مدنی اساساً فقط یک تمرین تئوری نیست بلکه باید از مرحله تئوری به مرحله عملی تبدیل شود، خاطرنشان کرد: مردم سوئد باید درک کنند که در موقعیتی که ما در آن قرار داریم، زمان ممکن است با ارزش‌ترین منبع تجدید ناپذیر ما باشد.

در همین حال مایکل بیدن فرمانده ارشد نیروهای مسلح سوئد نیز در گفت وگو با شبکه تلویزیونی تی‌وی۴ این کشور با تکرار هشدار بولین به مردم این کشور، گفت: وقتی پوشش خبری اوکراین را تماشا می‌کنید از خود این پرسش ساده را بپرسید که آیا اگر این اتفاق (حمله روسیه به اوکراین) در اینجا رخ دهد ما آمادگی آن را داریم یا خیر؟، هر چه مردم بیشتری در این مورد فکر کرده و آماده باشند، جامعه قوی‌تری خواهیم داشت.

به نوشته تارنمای خبری دِلوکال، سوئد بازسازی کامل سازمان دفاعی خود را در سال ۲۰۱۵ و پس از الحاق کریمه به روسیه آغاز کرد و از آن زمان هر مقام دولتی باید در حوزه مسئولیت خود اقداماتی را در زمینه برنامه‌ریزی برای دفاع در برابر یک حمله احتمالی انجام دهد.

سوئد همچنین در سال ۲۰۱۸ خدمت اجباری نظامی را مجدداً برقرار کرد و در سال ۲۰۲۲ با درخواست پیوستن به ناتو، سنت عدم تعهد نظامی دیرینه خود را شکست.

منبع: همشهری‌آنلاین

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=10632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.