2

شناسایی ۴ بیمار بورگر در بازدید از مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان در مشهد

  • کد خبر : 11597
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۰:۰۷
شناسایی ۴ بیمار بورگر در بازدید از مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان در مشهد
چهار بیمار بورگر در بازدید از دو مرکز نگهداری و کاهش آسیب معتادان در مشهد شناسایی شدند.

به گزارش شرق‌نگار، به همت انجمن حمایت از بیماران بورگر، بازدید میدانی از کمپ ترک اعتیاد بهار زندگی و بانوان مهرآفرین، به جهت اطلاع‌رسانی و معاینه عروقی مددجویان این مراکز انجام شد.

مدیر انجمن حمایت از بیماران بورگر در خراسان رضوی به خبرنگار ما، گفت: این بازدیدها که به دعوت دو موسسه نگهداری و کاهش آسیب بانوان و آقایان معتاد که زیرنظر اداره کل بهزیستی خراسان رضوی فعالیت دارد، انجام شد.

 

 

دکتر بهاره فاضلی هدف از این بازدید را بررسی و معاینه مددجویان این مراکز عنوان کرد و افزود: در این بازدید، چهار مورد بیماری بورگر در میان افراد حاضر در این مراکز شناسایی و پس از شرح بیماری و اهمیت ترک سیگار به این بیماران، داروهای لازم شامل گشادکننده عروقی (پلتال)، ضد لخته (آپیکسابان)، و ترک مصرف سیگار (وارنیکلین)، توسط انجمن حمایت از بیماران بورگر تهیه و تحویل آن‌ها گردید.

وی یادآور شد: با توجه به ابتلا ۲ بیمار از ۵۰ مددجو حاضر در کمپ آقایان که در جلسه اطلاع‌رسانی حضور داشتند و شناسایی ۲ مورد بیماری از ۴۵ مددجو در کمپ بانوان، به نظر می رسد شیوع بیماری بورگر بیش از میزان مورد انتظار بوده و بایستی شیوع این بیماری در منطقه خراسان رضوی به‌صورت ویژه بررسی گردد.

وی ادامه داد: همچنین باتوجه به هزینه بالای داروی وارداتی پلتال که داروی اصلی بیماران بورگر می‌باشد، بایستی اقدامات مناسب در جهت جلب حمایت وزارت بهداشت به‌منظور تهیه مقرون به‌صرفه‌تر این دارو صورت گیرد.

شایان ذکر است، بیماری بورگر، نوعی بیماری عروق اندام‌ها به علت افزایش حساسیت به ترکیبات موجود در تنباکو است که می‌تواند باعث قطع عضو نیز شده و بروز آن در مردان جوان سیگاری ۲۵ الی ۴۵ سال شایع است اما در سال های اخیر و با افزایش مصرف سیگار این بیماری در خانم های جوان نیز مشاهده شده است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=11597

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.