1
مدیرعامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان عنوان کرد:

ابتلای ماهانه ۲۰ کودک به سرطان در خراسان رضوی

  • کد خبر : 11104
  • ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷
ابتلای ماهانه ۲۰ کودک به سرطان در خراسان رضوی
مدیرعامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان گفت: در هر ماه ۲۰ کودک در خراسان رضوی، به کودکان مبتلا به سرطان اضافه می‌شوند.

به گزارش شرق‌نگار، شیما شریفی، گفت: در هر ماه ۲۰ کودک در خراسان رضوی، به کودکان مبتلا به سرطان ما اضافه می‌شود و به جهت کنترل سرطان و با هدف آگاهی‌رسانی به جامعه، مسئولیت آن را بر عهده گرفتیم.

وی افزود: کنترل سرطان در رابطه با کودک در بخش‌ها و حوزه‌های مختلفی صورت خواهد گرفت و امروزه باتوجه به پیشرفت جامعه پزشکی و علم ژنتیک می‌توانیم بگوییم که بیش از ۸۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان به بهبودی خواهند رسید.

وی در ادامه گفت: روز جهانی سرطان کودک روزی است که باید به جامعه بگوییم اگر ما درمان به موقع و به جا برای کودکان انجام ندهیم در نتیجه هزینه‌های بعدی ثمربخش نخواهد بود. درواقع باید مسیر زندگی کودک را از زنده بودن به چگونه زندگی کردن تغییر دهیم. یعنی در عین حال ابتلای بیمار به سرطان کیفیت زندگی پا برجایی داشته و از تمام شرایط رفاهی و تحصیلی استفاده کند.

مدیرعامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان با اشاره به تشکیل موسسه محک از سال ۱۳۹۵ در بیمارستان دکتر شیخ، تصریح کرد: پس از آن با مجوزهایی که ما از استان گرفتیم موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان یک موسسه کاملا مستقل با تفاهم‌نامه مشترک با موسسه محک شروع به کار کرد. در حال حاضر ما بیش از ۴۰۰۰ کودک مبتلا به سرطان را از سیستان بلوچستان، مازندران خراسان شمالی و خراسان جنوبی تحت حمایت موسسه داریم. زیرا متخصص اطفال و رادیوتراپی در بخشی از شهرها وجود ندارد و چاره ای جز مراجعه به مشهد وجود ندارد.

شریفی در پاسخ به اینکه موسسه در حوزه روانشناسی چه خدماتی به بیماران مبتلا به سرطان ارائه می‌دهد، بیان کرد: زمانی که بیمار مبتلا به سرطان می‌شود خیلی از خانواده‌ها حتی حاضر به بیان بیماری به کودکشان نیستند. درواقع زمانی که یک کودک به سرطان مبتلا می‌شود یک خانواده از پای در می‌آید. در نتیجه همه اعضای خانواده آسیب می‌بینند. به همین دلیل یک سری روانشناسان در حوزه خانواده و بخشی دیگر در حوزه کودکان مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص اقدامات موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان، تشریح کرد: کاری که ما انجام می‌دهیم علاوه بر تامین دارو و هزینه‌های درمان کودک، هزینه هتلینگ بیمار، تامین‌ مواد غذایی و روانشناسی و همه خدمات حمایتی مربوط به بیمار است. زمانی که بیمار در بیمارستان دکتر شیخ بستری است ما یک کارمند را در بیمارستان قرار داده و داوطلبین ما در اتاق بازی تعبیه شده در بیمارستان کودکان را در مسیر مراحل ثبت درمان یاری می‌کنند. همچنین با توجه به سیستم ایمنی پایین کودکان مبتلا به سرطان مجوزی برای تحصیل این کودکان در بیمارستان گرفته‌ایم.

مدیرعامل مؤسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان خراسان در خصوص وضعیت بیمه‌ برای کودکان مبتلا به سرطان در موسسه حمایت از کودکان خاطرنشان کرد: زمانی که بیماری به موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان مراجعه می‌کند در صورت عدم دارا بودن بیمه، ما بیمه سلامت برای اعضا پرداخت کرده و بیمار را بیمه می‌کنیم. در مورد بیماران اتباع نیز رایزنی‌هایی انجام می‌دهیم با کمک اداره اتباع بتوانیم هزینه‌های این بیماران را کاهش دهیم.

شریفی با بیان اینکه بیماران مبتلا به سرطان موسسه در چهار بخش بیماران تحت درمان، بیماران قطع درمان، بیماران بهبود یافته و بیماران فوتی تقسیم‌بندی می‌شود، ادامه داد: موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان تا سن ۱۸ سال کودکان را تحت حمایت قرار می‌دهد. این به این‌ معنی است که وقتی بیمار تحت حمایت ما قرار گرفت بعد این سن نیز همچنان تحت حمایت موسسه بوده و تمام آزمایش‌های وی پیگیری می‌شود. بیش از ۴۰۰۰ بیمار مبتلا به سرطان تحت حمایت موسسه است. آمار بیماران فوتی متغیر است. اما متاسفانه سالانه ۲۳ درصد از بیماران فوت می‌کنند. ما در زمان کرونا شاهد افزایش آمار فوتی‌ها بودیم.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=11104

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.