11
مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی:

نظارت کافی بر واحد‌های تولیدی استان وجود دارد

  • کد خبر : 2954
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
نظارت کافی بر واحد‌های تولیدی استان وجود دارد
مدیرکل دامپزشکی استان گفت: ناظرین، مشاورین بهداشتی در واحدهای تولیدی هستند و گزارشات خود را به صورت مرتب ارائه خواهند داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، دکتر جواد اعلمی مدیرکل دامپزشکی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز دامپزشکی برگزار شد بر لزوم رعایت نکات بهداشتی توسط واحد‌های تولیدی تاکید کرد.

وی در رابطه با نظارت ناظرین فنی و بهداشتی اداره کل دامپزشکی، گفت: ناظرین به‌عنوان مشاورین بهداشتی در واحد تولیدی فعالیت کرده و چنانچه تهدید بهداشتی را مشاهده کنند، ملزم به رعایت و گزارش آن بوده و حتما گزارش خودشان را ارائه خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان در رابطه با استفاده مرغداری‌ها از مواد مخدر گفت: بحث خوراندن تریاک به مرغ ۲ سال پیش مطرح و رد شد و نظارت کاملی در بحث تغذیه طیور صورت خواهد گرفت و بحث استفاده از الکل نیز صحت نداشته و هیچگونه سندیتی در این رابطه وجود ندارد.

وی ادامه داد: در ۶ ماهه سال جاری ۸۰ هزار بازدید صورت گرفته که کشف مواد غیربهداشتی ۸ هزار مورد، فرآورده‌های ضبط شده ۷۶۰ تن و همچنین ۳۴۰ تن از آن نیز معدوم شده است و ۲۲۰ مورد هم به مراجع غذائی معرفی شده‌اند.

وی گفت: از ۲۰ مهرماه طرح « کمک مؤمنانه » در ۸ روستای سطح استان اجرا خواهد شد که براساس آن اکثر خدمات دامپزشکی و خوراک طیور و دام رایگان خواهد بود.

در ادامه دکتر حمیدرضا فرزین، رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: شعبه شرق مشهد قدیمی‌ترین شعبه استان بوده و از سال ۱۳۲۸ در حال کار است.

وی افزود: سرم سازی رازی در بحث تامین واکسن بیماری گامبورو در کشور سرآمد بوده، به طوری که تولیدی در سطح کشور را خواهیم داشت.

دکتر غلامرضا قنبری، رئیس شورا و نظام دامپزشکی استان نیز، گفت: سالانه ۲۵۰ الی ۳۰۰ نفر در استان فارغ‌التحصیل می‌شوند که متقاضی ورود به عرصه کار نیز می‌باشند.

وی در رابطه با واریز حقوق مسئولین فنی و بهداشتی، افزود: حقوق ناظران بهداشتی به حساب مستقلی انتقال و سپس به حساب آنها واریز خواهد شد و خب کارگیری ناظران توسط کارگروهی که زیرنظر اداره کل دامپزشکی استان تشکیل شده بررسی و انتخاب خواهند شد.

 

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=2954

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.