14

تعریف نقشه راه پروژههای عمرانی گامی بلند در توسعه همهجانبه

  • کد خبر : 1444
  • ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۶
تعریف نقشه راه پروژههای عمرانی گامی بلند در توسعه همهجانبه
تعریف نقشه راه پروژههای عمرانی گامی بلند در توسعه همهجانبه خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار شرق‌نگار، در سی‌و‌سومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی که با حضور نمایندگان شورای شهر و اصحاب رسانه برگزار شد نمایندگان شهرستان‌های خراسان رضوی به بیان دیدگاه‌ها و گزارش‌های خود پرداختند. میر جعفریان معاون امور عمرانی اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: شوراهای شهر مظهر مردم هستند و باید بر طبق خواست مردم نیازمندی‌ها برطرف شود.

او افزود: باتوجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستاها انتظار داریم موضوعیت قانون مداری و پایبندی به اخلاقیات جهت رقابتی سالم و انتخاباتی سالم را مدنظر قرار دهیم.
این مسئول ادامه داد: باید برای توسعه همه جانبه استان نقشه راه جهت توسعه همه جانبه خراسان رضوی  داشته باشیم و در هریک از موضوعات تخصصی طرح جامعی داشته باشیم تا از موازی کاری و پراکندگی پروژه ها بپرهیزیم  تا به تناسب منابع و بر اساس اولویت ها عمل کنیم.
میر جعفریان بیان کرد: در نقشه راه عمرانی پروژه های نیمه تمام و اولویت نیازهای مردم مورد بررسی قرار دهیم. اولویت ها را به صورت میدانی تعریف کردیم و قبل از سفرشهرستانی استاندار تیمی از شهرستانها اعزام کردیم تا به صورت میدانی حضور پیدا کنند و جمع بندی نیازها انجام شود تا برای دستگاه‌های اجرایی تعریف شود.
او افزود:در زمینه های آب، راه، بهداشت و درمان در طرح جامع به ظرفیت های بالایی رسیدیم از جمله ۱۵۰۰میلیارد تومان طرح تدوین شده که جهت مجوز به برنامه و بودجه کشوری داده شده است.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر ۲۳۰ روستا با تانکر آبرسانی می شوند و ۳۵۰ روستا هم تنش آبی داریم که در این خصوص بیش از ۵۰۰میلیارد تومان مجوز اخذ شده است.
در زمینه بهداشت و درمان بیمارستان‌های نیمه تمام و مراکز جامع در دستور کار قرار گرفته است.
او تصریح کرد: طرح های جامع تفصیلی ۱۵ شهرستان به اتمام رسیده است بیش از ۲۵۰پرونده اقتصادی تولیدی و طرح های جامع در کارگروه تعیین تکلیف شد.
صنایع محور غرب مشهد در کمتر از یک ماه تعیین تکلیف شدند
میر جعفریان بیان کرد: تامین زمین برای کسب و کار روستایی و تامین زمین روستایی در طرح هادی روستایی در کارگروه تصویب شد.
او افزود:برای تامین نیازمندی های حاشیه شهر محله به محله  مسائل زیر بنایی و رو بنایی تدابیری اندیشیده شد. باید توزیع عادلانه و توازن منطقه ای در صنایع داشته باشیم رفع موانع استقرار مراکز تولیدی و صنوف در کارگروه هامورد اقدام قرا گرفته است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=1444

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.