2

امضاء قرارداد ساخت اولین پکیج کامل کمپرسورهای سانتریفیوژ دور بالا در ایران

  • کد خبر : 4873
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
امضاء قرارداد ساخت اولین پکیج کامل کمپرسورهای سانتریفیوژ دور بالا در ایران
معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت از امضای قرارداد ساخت اولین پکیج کامل کمپرسورهای سانتریفیوژ دور بالا ساخت ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری شرق‌نگار، قرارداد ساخت اولین پکیج کامل کمپرسورهای سانتریفیوژ دور بالا ساخت ایران در واحدهای احیاء مستقیم آهن اسفنجی بین شرکت دانش‌بنیان پرتو صنعت پاژ و شرکت مهندسی بین‌المللی ایران ( ایریتک) به امضاء رسید.

سید محمد موسوی، معاون صنایع ماشین آلات و تجهیزات وزارت صمت، در مراسم امضاء قرارداد ساخت اولین پکیج کامل کمپرسورهای سانتریفیوژ دور بالا ساخت ایران در واحدهای مستقیم آهن اسفنجی به شکل ویدیوکنفرانس برگزار شد، گفت: کشور ما برای بومی‌سازی صنایع معدنی، نفت و گاز و پتروشیمی راه طولانی را طی کرده است به‌طوری که در فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی ۱۰۰ شرکت دانش بنیان، تجهیزات ثابت را بومی‌سازی کرده‌اند و اعتماد به شرکت‌های دانش‌بنیان برای بلوغ فناوری کار ارزشمندی خواهد بود.

رضا شریفی، مدیر عامل شرکت فولاد اقلید پارس، گفت: هر سال، شعار سال به چند بنر و لفظ ختم می شود. اگر تا کنون به شعارها عمل کرده بودیم خیلی پیشرفت‌های صنعتی و اقتصادی کشور بالا بود. ما در شرکت اقلید سعی کردیم شعار ها را عملیاتی کنیم.

وی افزود: قرار است با این پروژه یک اتفاق چند ده ساله را عوض کنیم زیرا همیشه کمپرسورها از خارج می خریدیم و اکنون بومی آن آغاز می شود.

بابک اشجع، مدیر عامل شرکت مهندسی بین المللی ایران ( ایرتیک) که به عنوان کارفرما طرح حضور داشت گفت: این شروع کار بزرگی است زیرا تا کنون همه کمپرسورهای صنعت فولاد همه خارجی هستند و اکنون داخلی سازی آن‌را آغاز کردیم.

وی گفت: الان قرار‌داد منعقد می شود و ۱۴ ماه دیگر باید محصول با آن کیفیت که سال گذشته از شرکت خارجی خرید می کردیم ، بومی سازی شده تحویل بدهیم.

حسین خطیبی، مدیر عامل شرکت پرتو صنعت پاژ که به عنوان مجری این طرح در مراسم انعقاد قرار داد حضور داشت ، افزود : حدود ۱۲ سال است در حوزه کمپرسور فعالیت می کنیم و در صنایع پتروشیمی رزومه داریم. با ساخت این کمپرسورهای دور بالا در کشور، چرخه تولید آهن اسفنجی بومی تکمیل می شود.

خطیبی افزود: ۶ سال است شبانه روزی بر روی ساخت این نوع کمپرسورها متمرکز شده ایم. تیم ما ۱۷ سال سابقه کار دارد و با کمک گرفتن از افراد نخبه و متخصص تا پایان کارادامه می‌دهیم.

محمد سپهر، عضو هیات مدیره ایرتیک گفت: کارفرما می‌تواند راحت دستگاه را از خرج سفارش بدهد، اما اعتماد کرده و به یک شرکت ایرانی سفارش ساخت می‌دهد و ما باور داریم شرکت پرتو صنعت پاژ می‌تواند کمپرسورهای با کیفیت تولید کند.

بومی سازی کمپرسورهای دور بالا حداقل ۱۵ میلیون یورو از خروج ارز جلوگیری می‌کند

حسین خطیب، مدیر عامل شرکت پرتو صنعت پاژ در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کمپرسورهای دور بالا در انحصار چند شرکت آلمانی و یک شرکت آمریکایی است. با بومی سازی این صنعت، برای هر پلن حداقل ۱۵ میلیون یورو از خروج ارز جلوگیری می شود.

وی افزود: این شرکت سالانه ظرفیت ۱۰ پلن را دارد و با توسعه آن، می توانیم نیاز کشور و منطقه را برطرف کنیم.

خطیب افزود: اکنون ظرفیت آهن اسفنجی کشور ۳۳ میلیون تن است که در سال ۱۴۰۴ باید به ۵۰ میلیون تن برسیم و برای سال جاری ۳ تا ۴ پلن قرارداد بسته ایم که می توانیم اگر صنعت پتروشیمی نیز نیاز داشت آن را برطرف کنیم.

مدیر عامل پرتو صنعت پاژگفت: مدت زمان قرار داد ۱۴ ماه است و ساخت این کمپرسورها در داخل کشور ۳۰ درصد ارزان‌تر از نمونه خارجی است.

وی گفت: تکنولوژی کمپرسورهای وارداتی مربوط به ۴۰ سال قبل است. اما ساخت آن توسط این شرکت ، از بروزترین تکنولوژی های روز جهان بهره گرفته شده است و در هر واحد ۲ مگا وات صرفه جویی برق می شود.

مدیر عامل پرتو صنعت پاژگفت : مبلغ قرارداد منعقده ۷ میلیون یورو برای هر کمپرسور و با قطعات جانبی مبلغ ۱۰ میلیون یورو است.

لینک کوتاه : http://sharghnegar.ir/?p=4873

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.