7

دومین یادواره ۱۸۰ شهید عشایری خراسان رضوی در چناران برگزار شد

  • کد خبر : 12300
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۷
دومین یادواره ۱۸۰ شهید عشایری خراسان رضوی در چناران برگزار شد
با حضور بیش از ۸۰۰ نفر از سران طوایف، ایلات و عشایر خراسان رضوی دومین یادواره ۱۸۰ شهید عشایری خراسان رضوی در چناران برگزار شد.

به گزارش شرق‌نگار، سردار هاشم غیاثی، فرمانده سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: یکی از زمینه‌ های وجود امنیت، عشایر غیور هستند، مرزبانانی که اجازه ندادند درطول تاریخ دشمن، نسبت به حاکمیت ایران خدشه‌ای وارد کند و این دقیقا همان نکته‌ای است که امام تاکید داشتند که عشایر ذخایر انقلابند.

فرمانده سپاه امام رضا (ع) افزود: عشایر در دوران دفاع مقدس شجاعانه و در خطوط مقدم حضور داشتند و افتخار افرینی کردند که افتخار آفرینی شهدا و غیور مردان عشایر همیشه دراذهان ملت ایران ثبت و ضبط است.

وی گفت: عشایر نخستین کسانی بودند که با تمام توان و تجهیزات خود از مرزها دفاع کردند و در مقابل دشمنان ایستادند و در همه عرصه‌های سیاسی، دفاعی، امنیتی، اقتصادی و اجتماعی حضور موثری دارند.

غیاثی افزود: برپایی چنین یادواره‌هایی بستر تحقق فرمایشات رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب را در زمینه ارتقاء بینش ایثارگری و روحیه شهادت و استکبارستیزی به ویژه در بین نسل جوان فراهم می‌سازد.

صفری، مسئول سازمان بسیج عشایر سپاه امام رضا (ع) خراسان رضوی هم گفت: تاثیر گذاری عشایر در دفاع از ارزش‌های نظام، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، انتقال مفاهیم ارزشی و آرمان‌های شهدای عشایر به نسل جوان و نوجوان از جمله اهداف دومین یادواره ۱۸۰ شهید عشایری خراسان رضوی است که امروز ۱۰ خرداد در چناران برگزار شد.

تجلیل از جمعی از خانواده‌های عشایر تجلیل شد و غرفه‌ هایی از سیاه چادرهای عشایر استان نیز برپا شد.

منبع: قدس‌آنلاین

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=12300

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.