0
وزیر علوم خبر داد:

افزایش منابع مالی بخش‌های پژوهشی دانشگاه‌ها

  • کد خبر : 14110
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۱
افزایش منابع مالی بخش‌های پژوهشی دانشگاه‌ها
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شصتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و مراکز پژوهشی بر افزایش منابع مالی بخش‌های پژوهشی دانشگاه‌ها تاکید کرد.

شصتمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی و مراکز پژوهش، در دانشگاه الزهراء برگزار شد.

به گزارش شرق نگار، حسین سیمایی در این مراسم با اشاره به آخرین وضعیت ارتقاء رتبه ۵ دانشگاه کشور که قرار بود جزو ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار بگیرد، عنوان کرد: در میان پانصد دانشگاه برتر دنیا، ۲۰ دانشگاه از ایران در این رده‌بندی قرار دارند که رتبه مناسبی محسوب می‌شود اما تعداد دانشگاه‌ها باید افزایش یابد.

وی با تاکید بر اینکه در وزارت علوم تلاش می‌کنیم با تامین منابع مالی، رتبه علمی دانشگاه‌ها در جهان افزایش یابد، تصریح کرد: باید منابع مالی بخش‌های پژوهشی دانشگاه‌ها افزایش یابد که در صورت تامین بودجه، رتبه علمی آن‌ها در جهان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وزیر علوم همچنین در خصوص افت رتبه علمی دانشگاه‌ها در برخی رتبه بندی‌های علمی جهانی خاطرنشان کرد: پژوهش بدون تامین منابع مالی کافی صورت نخواهد گرفت و بودجه نسبتا مناسبی در قانون برنامه در نظر گرفته شده است.

دکتر سیمایی یادآور شد: تمام تلاش ما بر این است با تامین منابع مالی، رتبه‌های پژوهشی و علمی بهتری کسب کرده و شاهد افت رتبه‌ها به دلایل مالی نباشیم.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=14110

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.