2
معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان ترافیک خبر داد:

برگزاری مرحلۀ مقدماتی نخستین لیگ بازی مهارتی آموزش ترافیک

  • کد خبر : 10219
  • ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱
برگزاری مرحلۀ مقدماتی نخستین لیگ بازی مهارتی آموزش ترافیک
معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان ترافیک تهران با اشاره به برگزاری مسابقه «گپ و مپ» ترافیکی افزود: این بازي با هدف ارتقای مهارت‌های گفت‌وگو و تعامل با دیگران در زمینۀ رفتارهای درست ترافیکی طراحی شده است.

به گزارش شرق‌نگار، کامران اخباری با تأکید بر اینکه بازیکنان در این رقابت، مهارت‌های اجتماعی و ارتباطی خود را ارتقا می‌دهند، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این بازی، تلاش می‌کنند گفت‌وگویی را آغاز کرده و ادامه دهند تا بدین ترتیب، علاوه بر تمرین استراتژی بازی از طریق افزونۀ ترافیکی آن که با هدف جانبی آموزش فرهنگ ترافیک طراحی شده، به یادگیری و مرور مفاهیم و فرهنگ عبور و مرور ایمن بپردازند.

اخباری با ذکر این مهم که مفاهیم مرتبط با ایمنی عبور و مرور در بازی‌های گروهی و در قالب گفت‌وگو و سرگرمی به شکل بهتری در اذهان افراد تبیین و ماندگار می‌شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ، مجموعه‌ای از دانش‌ها، باورها، هنرها، قوانین و اخلاق و عادات افراد است و در عصر امروز، اثرگذاری انواع بازی‌های رومیزی و دیجیتال که به صورت هدفمند تولید می‌شوند، بر رفتار شهروندان و ارتقای فرهنگ ترافیک جامعه، غیر قابل انکار است.

وی گفت: مرحلۀ مقدماتی بازی آموزش ترافیک «گپ و مپ» از سری رقابت‌های مهارتی مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران با حضور کلیۀ کارکنان شهرداری تهران که برای حضور در این رویداد ثبت نام کرده بودند، ۱۳ آذر در پارک آموزش ترافیک منطقه ۹ شهرداری تهران برگزار شد.

شایان ذکر است: برگزیدگان این مسابقۀ مهارتی، طی هفتۀ سوم آذرماه در دو مرحلۀ نیمه‌نهایی و نهایی به رقابت فرهنگی می پردازند و سرانجام سه نفر از پرسنل شهرداری تهران به عنوان نفرات اول تا سوم بازی «گپ و مپ ترافیکی» معرفی می‌شوند.

منبع: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=10219

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.