5

سهم بیش از ۳۰۰۰ اسیر خراسان رضوی در طول جنگ تحمیلی

  • کد خبر : 8370
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰:۳۹
سهم بیش از ۳۰۰۰ اسیر خراسان رضوی در طول جنگ تحمیلی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در طول جنگ تحمیلی بیش از 3000 هزار اسیر را تقدیم ملت ایران کرده است.

به گزارش شرق‌نگار، نشست خبری بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین مهدی حسن‌زاده نامقی گفت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی خواهد داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به تجدید میثاق با شهدا در بهشت رضا (ع) مشهد اشاره کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: ۴۱ هزار و ۸۰ نفر در طول دفاع مقدس از سراسر کشور در اسارت بودند. ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در ۱۲ اردوگاه صلیب سرخ، ۲۳ هزار و ۵۸۰ نفر در ۸ اردوگاه مفقودین و ۲۰۰ نفر در سه زندان حزب کمله در اسارت بودند. و لزوم تولید آثار هنری فاخر در تبین رشادت‌ها آنها به معنی امضاء کردن سند پیروزی انقلاب اسلامی خواهد بود.

وی در ادامه گفت: از میان اسرای کشور تعداد ۵۶۴ نفر در اردوگاههای عراق به شهادت رسیدند، که عنوان ” شهید غریب اسارت” را برای آنها بکار می‌بریم و استان خراسان رضوی نیز ۳ هزار و ۲۴۱ اسیر در طول جنگ تحمیلی داشته است.

در ادامه، عرفانیان مدیر موسسه پیام آزادگان نیز عنوان کرد: اسرا، زندان را به دانشگاه تبدیل کردند. در مدت اسارت سه شخصیت، حاج آقای ابوترابی که به مدت ۱۰ سال در موضوعات روانی، جسمی و معنوی آزادگان را آماده می‌کرد، شهید تندگویان که از اوایل اسارت در سلول انفرادی بود و شهید لشگری که ۱۸ سال اسارت کشید که ۱۰ سال در سلول انفرادی و بعد از بازگشت آزادگان نیز ۸ سال دیگه اسیر بود، نقش خاصی داشتند که باید به این سه شخصیت بیشتر پرداخته شود.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=8370

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.