5

جوان شایسته ایرانی سخنران اجلاس جوانان بریکس در روسیه شد

  • کد خبر : 13129
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۷
جوان شایسته ایرانی سخنران اجلاس جوانان بریکس در روسیه شد
محقق جوان خراسانی یکی از سخنرانان اجلاس جوانان بریکس که در شهر اولیانوفسکی روسیه برگزار شد، بود.

به گزارش شرق‌نگار، در روز چهارشنبه و در اجلاس جوانان بریکس که در شهر اولیانوفسکی روسیه و با موضوع تحقیقات جوانان برگزار شد، محمدرضا پاکباز، محقق جوان خراسانی، سخنران اجلاس جوانان بریکس بود.

نشست جوانان بریکس که از ۲۲ تا ۲۶ جولای ۲۰۲۴ برگزار شد، فرصتی ارزشمند برای نمایندگان کشورمان جهت تبادل تجربیات و ارتقای همکاری‌های بین‌المللی بوده است.

این نشست که با حضور نمایندگانی از کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، مصر، امارات متحده عربی، اتیوپی و ایران برگزار شد، بر موضوعاتی همچون توسعه پایدار، نوآوری و کارآفرینی، و تعامل فرهنگی میان جوانان تمرکز داشت.

در این نشست مباحثی همچون چالش‌های پیش‌روی جوانان، چگونگی همکاری‌های بین‌المللی جوانان، تاثیرگذاری آن‌ها بر تغییرات جهان مطرح و محمدرضا پاکباز که در اجلاس جهانی جوانان که در اسفندماه ۱۴۰۲ و در سوچی روسیه نیز برگزار شده بود، نیز با کارشناسان دیگر کشورها از جمله روسیه، مصر و آفریقای جنوبی به تبادل نظر پرداخت.

 

محمدرضا پاکباز اجلاس بریکس

 

این‌ نشست که یکی از پلتفرم‌های تخصصی جوانان بود، توسط آژانس فدارل جوانان روسیه در روز ۲۴ جولای در این کشور برگزار شد.

در متن سخنرانی این جوان ایرانی که محقق در حوزه جوانان نیز بوده، آمده است: بیایید با این موضوع شروع کنیم که چرا تحقیقات جوانان بسیار مهم است. جوان ایده‌های تازه و دیدگاه‌های منحصر به فردی دارد که می تواند باعث تغییر واقعی شود. ما فقط متعلق به آینده نیستیم؛ ما هم اکنون هستیم و صدای ما اکنون اهمیت دارد. در کشورهای بریکس، جوانان می‌سازند و بخش عظیمی از جمعیت را تشکیل می دهد.

با درک نیازها، رویاها و چالش های ما از طریق تحقیقات، می‌توانیم دنیای بهتری برای همه ایجاد کنیم و بیکاری جوانان یک مسئله بزرگ در بسیاری از کشورهای عضو بریکس است.

شایان ذکر است، حضور در چنین نشست‌هایی نه تنها به تقویت روابط دوجانبه با کشورهای عضو انجامیده، بلکه فرصتی برای یادگیری و بهره‌گیری از تجربیات سایر کشورها در مسیر پیشرفت و توسعه کشور نیز فراهم خواهد آورد. این نشست در راستای برنامه‌ریزی‌های بلندمدت بریکس برای تقویت نقش جوانان در تصمیم‌گیری‌های کلان بین‌المللی و ایجاد بسترهای همکاری‌های سازنده در میان نسل‌های آینده برگزار شد.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=13129

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.