4
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد:

هشت میلیون تن، حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی

  • کد خبر : 13487
  • ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
هشت میلیون تن، حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی استان خراسان رضوی بیش از هشت میلیون تن است.

به گزارش شرق نگار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در نشست خبری و در جمع خبرنگاران، گفت: با استفاده از فارغ‌التحصیلان و کارشناسان و ایجاد میزهای محصولی، بالغ بر ۲۲ درصد در مقایسه با سال گذشته، نسبت به سطح زیرکشت را افزایش دادیم.

غلامرضا قنبری افزود: بخش کشاورزی به واسطه تاثیرپذیری از اقلیم و فراز و نشیب‌های تامین نهاده‌ها، دچار نوسانات تولید و قیمت در این حوزه خواهد بود.

وی گفت: ۲ دهه است که کشور ما به خصوص استان خراسان رضوی دچار خشکسالی پیاپی شده و خسارات‌های جدی در بخش کشاورزی به همراه داشته است.

وی خاطرنشان کرد: حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی استان خراسان رضوی بیش از هشت میلیون تن خواهد بود و بیش از ۳۳۸ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی، یادآور شد: مشکل اصلی در حوزه کشاورزی، کمبود نقدینگی کشاورزان بوده و نمی‌شود برق کشاورزی را قطع و جبران خسارت‌های کشاورزان ناشی از این قطع برق را نادیده گرفت.

۱۲۰ هزار هکتار کشاورزی قراردادی در استان

وی اظهار داشت: بخش کشاورزی به واسطه تاثیرپذیری از اقلیم و فراز و نشیب‌های تامین نهاده‌ها، دچار نوسانات تولید و قیمت در این حوزه خواهد بود.

وی در ادامه، گفت: افزایش قیمت ها امری طبیعی‌ست اما افکار عمومی توقع دارند که افزایش قیمتی در محصولات کشاورزی نباید به وجود بیاید.

قنبری با بیان اینکه کشاورزی قراردادی از حدود دوسال پیش در دستور کار استان قرار گرفته است، افزود: اکنون ۱۲۰ هزار هکتار کشاورزی قراردادی در استان وجود دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: برای اولین بار جوجه ریزی در ماه به بیش از ۱۱ میلیون قطعه در استان رسیده است که در زمینه تولید تخم مرغ نیز همین افزایش مطلوب را تجربه کرده ایم.

وی افزود: همچنین ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار هکتار عرصه مستعد کشاورزی در خراسان رضوی وجود دارد و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می‌رود که ۹۰۰ هزار هکتار از این سطح مربوط به زراعت و ۳۰۰ هزار هکتار آن باغ است.

لینک کوتاه : https://sharghnegar.ir/?p=13487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.